Setup Vraagje Speedfight 2 LC

nberlijn

******
Hallo,

Ik heb laatste tijd heel wat vastlopers met mijn scooter gehad,
nu heb ik besloten veel onderdelen te vervangen.
Ik heb al enkele dingen nieuw liggen die nog amper gebruikt zijn.
Deze dingen wil ik ook op me nieuwe setup gaan gebruiken. Aangezien ik ze net nieuw heb gekocht.

Namelijk :
Peugeot Speedfight 2
Carters (Alleen op inlaat vergroot en gepolijst , misschien wat meer eraan tunen)
17,5mm Dell'Orto (Auto Choke)
Malossi Multivar
Malossi Fly Clutch
Malossi Kevlar Snaar
Yasuni R


En nu wil ik het volgende erbij gaan kopen :
MHR Replica 70cc (47mm) Pen 12 Watergekoeld

Hebo Krukas Sport 80 mm Pen 12
of :
Doppler Krukas


Mijn vraag is : is deze cilinder wel wat voor mijn scooter?
Is een Stage6 niet beter of een Airsal of iets anders???
Ik wil wel graag een alu. cilinder aangezien gietijzer sloomer is.

En welk krukas kan ik het beste erbij nemen?
En welke lagers (het liefst c4 lagers) kan ik het beste er ook bij nemen?

Ik hoor graag jullie adviesen en meningen er over! Alvast bedankt!

Mvrg,
Nils Berlijn
 
Advertisement - register to remove this

de inlaat vergroten heeft geen nut , polijsten boeit niet ,en tunen is niet nodig , dus eigenlijk heb je gewoon niks ermee gedaan behalve voor niks iets bewerken..

ik gebruik zelf altijd Doppler , goeie asjes :) Powerone ook..

een mhr replica loopt mooi op peugeot en is goeie kwaliteit.

dat gietijzer slomer is is onzin...

neem gewoon een stel normale lagers , c-4 is nergens voor nodig..

koop gewoon een lagersetje voor Peugeot.
 
de inlaat vergroten heeft geen nut , polijsten boeit niet ,en tunen is niet nodig , dus eigenlijk heb je gewoon niks ermee gedaan behalve voor niks iets bewerken..

ik gebruik zelf altijd Doppler , goeie asjes :) Powerone ook..

een mhr replica loopt mooi op peugeot en is goeie kwaliteit.

dat gietijzer slomer is is onzin...

neem gewoon een stel normale lagers , c-4 is nergens voor nodig..

koop gewoon een lagersetje voor Peugeot.

Dan ga ik voor de MHR Replica (had ik al in gedachte aangezien ik meeste van malossi koop) en het asje maybe doppler ik zag hebo er tussen staan enja hebo heeft wel veel goede dingetjes en ik keek meer naar de prijs vna hebo is duurder dus is die misschien wat beter... enne lagers moeten die van kunstofkooi zijn of staal of maakt dat niks uit want daar zijn ook meningen over ofzo...

Enja die Doppler levert slecht laatste tijd vandaar hebo ook misschien een idee was...
 
ik heb een stuk of wat Hebo assen stuk zien gaan , dat heb ik bij Doppler nog nooit gezien, mja , Bidalot is ook duur , ook al kapot zien gaan...

zelfs een Rito krukas is goed genoeg voor deze setup..

Peugeot maakt gebruik van speciale lagers , 6304 versmald , deze kun je wel anders kopen maar dan voor Piaggio , dan zou je de keerringen los moeten kopen. de gemiddelde setjes voor Peugeot MET keerringen die zo te koop zijn meestal met stalen kooi ,ik weet niet eens of ze er wel zijn met kunstof kooi. maar dat maakt ook geen ruk uit, ik gebruik in mijn racescooter ook stalen kooien.

het is helemaal niet gezegd dat er geen doppler leverbaar is , er zijn zat bedrijven die tientallen op voorraad hebben liggen.
 
ik heb een stuk of wat Hebo assen stuk zien gaan , dat heb ik bij Doppler nog nooit gezien, mja , Bidalot is ook duur , ook al kapot zien gaan...

zelfs een Rito krukas is goed genoeg voor deze setup..

Peugeot maakt gebruik van speciale lagers , 6304 versmald , deze kun je wel anders kopen maar dan voor Piaggio , dan zou je de keerringen los moeten kopen. de gemiddelde setjes voor Peugeot MET keerringen die zo te koop zijn meestal met stalen kooi ,ik weet niet eens of ze er wel zijn met kunstof kooi. maar dat maakt ook geen ruk uit, ik gebruik in mijn racescooter ook stalen kooien.

het is helemaal niet gezegd dat er geen doppler leverbaar is , er zijn zat bedrijven die tientallen op voorraad hebben liggen.

Oke harstikke bedankt alvast, ik ga dan vast informeren naar een Doppler krukas en een setje lagers ervoor! En de cilinder zal de MHR Replica 70cc worden... Ik ken ook mensen met een Rito krukas idd en die rijden er nog steeds mee, maar ik dag alleen in me achterhoofd dat hebo bekender was dan doppler zegmaar (Was niet zo bekend in doppler) maar dat zegt niks elk product is anders;)

Dan nog een vraagje erachteraan ... is het beter om de lagers eerst op het krukas te doen of in het blok eerst? en als je krukas/lagers of lagers op het blok doet heb ik gehoort dat verwarmen van de carters best slecht is voor je lagers ?? of is dit bullshit? Desnoods met perslucht of is dat ook riskant?
 
het naaldlager wat je bij een doppler as krijgt zijn best wel brak meende ik vaak gelezen te hebben.

ik hoor ook wel eens wat , maar je moet niet alles geloven wat iedereen zegt , dat is een nare gewoonte van mensen , de 1 zegt wat en tien andere geloven het ook nog...

het kan best zijn dat er een keer een naaldlager kapot loopt , bij elk merk , en dat gebeurd ,daarnaast nog de gevallen waarbij een tecnisch mankement de oorzaak is , bijv. verkeerde montage , slecht materiaal er omheen , verkeerde smering ,versleten krukassen etc. etc.

ik heb tientallen doppler krukassen gemonteerd icm verschillende setups van dr70 t/m evo70 etc. , nog nooit een naaldlager stuk gehad.

bovendien gaat het geloof ik ook om de racing versie en niet om de gewone doppler , mja , ik snap sowiezo niet waarom je zo'n relatief dure as (racing dus) zou gebruiken..
 
Back
Top