Hallo,
Ik ben ondanks ervaring van 35-40 jaar geleden tot maar een beginner als het gaat om scooters... maar wil mijn dochter helpen.
Ze heeft een klein jaar geleden een 3 maanden oude (als nieuw) senzo urban gekocht en meteen een andere CDI in laten zetten zodat deze 35-40 km/h kon rijden.
Dus een jaartje goed gereden tot vorige maand. (3 maanden geleden wel een keer goed gevallen op linker zijde, 6 maanden geleden 1x verkeerde benzine getankt). Starten doet hij goed, koud wegrijden gaat ook goed, maar eenmaal warm zakt de snelheid snel naar 10-15 km/h hortend stotend. Bij stoppen valt de motor uit en start moeilijker. Scooter is door professional bekeken en voor een kleine 400 euro aan gespendeerd. Nieuw luchtfilter, accu, originele CDI er weer in. Geen roest in de tank. Helaas niets geholpen en zou nog veel meer geld kosten om verder te gaan met reparaties... Ik heb zelf eens naar de techniek gekeken (vroeger brommers opgevoerd als kind); maar helaas geen ouderwetse techniek; alles wordt nu electrisch geregeld. Alles eens losgehaald en bekeken; niets geks; alles zag er schoon en als nieuw uit. Alles weer goed vastgezet, geen valse lucht. Ik denk zelf dat een een of andere sensor de boosdoener is. Zou het kunnen dat bijv de sensor bij de uitlaat niet goed meer is en verkeerde waarden doorgeeft? Die wordt warm bij rijden... Zoja, hoe kom ik daarachter als zelfs een officiele scooter reparateur zit te raden? Overigens zoek ik ook technische info over het motorische gedeelte van de Senzo Urban. Wie o wie kan me helpen? txs alvast. grz. Paul
Ik ben ondanks ervaring van 35-40 jaar geleden tot maar een beginner als het gaat om scooters... maar wil mijn dochter helpen.
Ze heeft een klein jaar geleden een 3 maanden oude (als nieuw) senzo urban gekocht en meteen een andere CDI in laten zetten zodat deze 35-40 km/h kon rijden.
Dus een jaartje goed gereden tot vorige maand. (3 maanden geleden wel een keer goed gevallen op linker zijde, 6 maanden geleden 1x verkeerde benzine getankt). Starten doet hij goed, koud wegrijden gaat ook goed, maar eenmaal warm zakt de snelheid snel naar 10-15 km/h hortend stotend. Bij stoppen valt de motor uit en start moeilijker. Scooter is door professional bekeken en voor een kleine 400 euro aan gespendeerd. Nieuw luchtfilter, accu, originele CDI er weer in. Geen roest in de tank. Helaas niets geholpen en zou nog veel meer geld kosten om verder te gaan met reparaties... Ik heb zelf eens naar de techniek gekeken (vroeger brommers opgevoerd als kind); maar helaas geen ouderwetse techniek; alles wordt nu electrisch geregeld. Alles eens losgehaald en bekeken; niets geks; alles zag er schoon en als nieuw uit. Alles weer goed vastgezet, geen valse lucht. Ik denk zelf dat een een of andere sensor de boosdoener is. Zou het kunnen dat bijv de sensor bij de uitlaat niet goed meer is en verkeerde waarden doorgeeft? Die wordt warm bij rijden... Zoja, hoe kom ik daarachter als zelfs een officiele scooter reparateur zit te raden? Overigens zoek ik ook technische info over het motorische gedeelte van de Senzo Urban. Wie o wie kan me helpen? txs alvast. grz. Paul