Senzo scooter start niet (zowel elektrische als kickstart)

Wanderlust_2o

New Member
Mijn senzo rivalux die nu net een jaar is, is afgelopen donderdag nadat ik er al erop heb gereden en hem bij de winkel neerzetten er ineens mee gestopt. Ik zou terug gaan naar huis en de startknop doet helemaal niks meer. Je hoort hem niet eens overslaan, ook de kickstarter doet het niet. Het lijkt wel alsof de startknop dood is... echter doen de knipperlichten het, de remlichten doen het, de toeter doet het en er zit genoeg benzine in en de accu geeft ook aan genoeg power te hebben. Hij heeft 5000km ondertussen gereden en nog geen beurt gehad daarbij ben ik paar weken terug onderuit gegaan. Hij heeft geen eerdere "klachten" gehad ook niet na de val. De scooter reed ook zoals normaal afgelopen donderdag. Wat kan dit wezen?

Advertisement - register to remove this

Niet zo verstandig om 5000 km te rijden met een chineesje zonder beurt.
Die dingen hebben juist extra liefde nodig.
Meestal is de onderhoudsinterval 3000km en bij sommigen zelfs maar 2000km, dus je zit er al bijna 2 maal en in sommige gevallen zelfs ruim 2 maal overheen!!!
Sowieso is meestal de eerste beurt bij 300 of 500 km gratis en vervangt men de olie om af te komen van het extra metaalslijpsel in de olie en doet men de kleppen controleren en indien nodig bijstellen.

In Nederland is de garantieperiode niet enkel beperkt tot 1 jaar, kijk de wettelijke garantievoorwaarden maar eens na want je mag na 1 jaar toch verwachten dat de scooter er niet gewoon mee stopt.
Maar de garantie zal sowieso niet meer geldig zijn omdat het stipt laten uitvoeren van service beurten door een dealer een onderdeel is van het aanspraak kunnen maken op garantie dus jouw geval wordt als nalatigheid onder de mat geveegd.

Als ik het goed begrijp draait de startmotor nu helemaal niet meer en als je de scooter probeert te starten met de kickstart, slaat de motor ook niet aan of is er iets anders aan de hand met de kickstart?

Ja achteraf gezien niet handig, is mijn eerste scooter dus heb nooit echt gelet op de km stand überhaupt. En hij deed het altijd perfect.

Kickstarter deed het altijd wel maar zowel met elektrische start als Kickstarter doet hij helemaal niks. Hij maakt geen enkel geluid.
Post automatically merged:

Niet zo verstandig om 5000 km te rijden met een chineesje zonder beurt.
Die dingen hebben juist extra liefde nodig.
Meestal is de onderhoudsinterval 3000km en bij sommigen zelfs maar 2000km, dus je zit er al bijna 2 maal en in sommige gevallen zelfs ruim 2 maal overheen!!!
Sowieso is meestal de eerste beurt bij 300 of 500 km gratis en vervangt men de olie om af te komen van het extra metaalslijpsel in de olie en doet men de kleppen controleren en indien nodig bijstellen.

In Nederland is de garantieperiode niet enkel beperkt tot 1 jaar, kijk de wettelijke garantievoorwaarden maar eens na want je mag na 1 jaar toch verwachten dat de scooter er niet gewoon mee stopt.
Maar de garantie zal sowieso niet meer geldig zijn omdat het stipt laten uitvoeren van service beurten door een dealer een onderdeel is van het aanspraak kunnen maken op garantie dus jouw geval wordt als nalatigheid onder de mat geveegd.

Als ik het goed begrijp draait de startmotor nu helemaal niet meer en als je de scooter probeert te starten met de kickstart, slaat de motor ook niet aan of is er iets anders aan de hand met de kickstart?
Daarnaast heb ik hem bij voordeelscooters gehaald en moest ik bij hun beurten doen om de 500 km . Waarbij ik per kleine beurt 170 zou moeten betalen en per grote beurt 220 ivm met ophaal en breng kosten.. wat in de kleine lettertjes dus voor mijn kosten zouden komen omdat onderhoudsbeurten niet vergoed werden door de garantie. Vandaar dat ik ook niet veel aandacht hebt gegeven aan de km stand. Hij krijgt sws maandag een grote onderhoudsbeurt.

Euhhh ... wat er helemaal nix ? als je kick ...gaat de Motor wel rond ??
Zo ja ... draai de Bougie er eens uit , en kijk of de Bougie vonkt .

Euhhh ... wat er helemaal nix ? als je kick ...gaat de Motor wel rond ??
Zo ja ... draai de Bougie er eens uit , en kijk of de Bougie vonkt .
Volgens mij wel. Ik heb er zelf echt geen verstand van m'n vader en broertje hebben er naar gekeken. Maar Die kregen de bougie er niet uit. Want volgens hun moest dan de scooter eerst uit elkaar? Want er zitten allemaal platen en kabels die niet van de bougie zijn voor de bougie. En dat durvende ze niet uit elkaar te halen.

Ok dan ... beter naar de Dealer brengen als ik het zo lees.
Ja heb hem nu naar een scooter zaak in de buurt gebracht ipv voordeelscooters. Aangezien er geen garantie meer op zit en ik 100 euro moet betalen überhaupt voor het feit dat ze er naar gaan kijken en het ophalen. Ze hebben namelijk geen locaties meer in Friesland..

Maar dacht kan altijd hier nog vragen wat jullie gokken dat het kan zijn.

Back