Senzo balance probleem

Wouter511

New Member
Sinds een jaartje heb ik een Senzo Balance scooter. Vanaf vandaag hapert constant als ik wil rijden. Wanneer ik het achterwiel optil en gas geef, hapert hij helemaal niet. Heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen?
Post automatically merged:

Sinds een jaartje heb ik een Senzo Balance scooter. Vanaf vandaag hapert constant als ik wil rijden. Wanneer ik het achterwiel optil en gas geef, hapert hij helemaal niet. Heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen?
Sinds net draait het achterwiel helemaal niet meer wanneer ik probeer gas te geven.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Deze scooter heeft geen:
V snaar / koppeling , of vertanding

Als ik deze naam opzoek kom ik uit bij een elektrische scooter en dit topic is ook gepost in het "Elektrische scooters en brommers" forum.

@Wouter511 , welk bouwjaar heeft deze scooter want misschien zit er nog garantie op en dan lijkt mij het niet verstandig dat je er zelf aan gaat sleutelen maar gewoon teruggaat naar de dealer.

1702501303700.jpeg
 
Last edited:
wordt ook te oud voor die rotzooi ;)
Nee hoor je bent niet te oud, het probleem is dat er geen fatsoenlijke documentatie te vinden is van al die moderne scooters.
Blijkbaar wil men niet dat je er zelf iets aan kunt repareren en dus afhankelijk bent van een dealer.
Echter de dealers van deze chinese merken doen zich niet erg veel moeite en willen alleen doosjes schuiven.
 
het probleem is dat er geen fatsoenlijke documentatie te vinden is van al die moderne scooters.
komt doordat het vooral chinese merken zijn.
maar als je weet waar je moet zoeken (en chinees kan lezen, wat ik helaas niet kan) kun je zeker wel wat vinden.
i.t.t. andere merken als kymco en yamaha, is het bij chinese fabrikanten gewoon wat rommeliger geregeld qua productie (men haalt de onderdelen van allerlei kleine fabriekjes die vaak maar één onderdel maken) en weet ´de assemblage´ vaak ook niet de volledige spec's van al de onderdelen waar je scooter uit bestaat.
de bekende merken hebben hier gewoon veel beter overzicht op.
Blijkbaar wil men niet dat je er zelf iets aan kunt repareren en dus afhankelijk bent van een dealer.
die trend speelt al jaren, en helaas niet alleen bij scooters... maar hierom bestaan er ook fora als deze ;)

@Wouter511: als je nog garantie hebt, raad ik je net als de anderen hier aan om de verkoper dit maar uit te laten zoeken.
maar mocht je er echt niet meer uitkomen: aan de hand van je beschrijving vermoed ik dat je een probleem met de hall-sensor* in je motor hebt.
als die niet goed werkt, krijgt de controller niet meer de juiste info over de stand van je wiel t.o.v. de stator.

*(word soms ook wel hallsonde of magneetveldsensor genoemd, afhankelijk wie je erover spreekt)
 
Last edited:
Back
Top