Selletra Italkit afstellen??

Ziggy

Van die FNV reclame!
hallo allemaal ik zit met een klein probleempje, ik heb een italkit selletra met curves maar ik krijg hem niet afgesteld Want hij loopt namelijk de hele tijd achteruit|(Ook als ik het volgens het boekje doe en hem op het bdp op het groene streepje zet. ik heb heb hem ook al op 2mm en 4mm voor het bdp gezet maar hij loopt gewoon de hele tijd kei hard achteruit. weet iemand van jullie misschien op welk punt die moet staan?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat is niet diezelfde ontsteking. Jij denkt een gewone selletra, dan had ik hem die info ook wel kunnen geven, aangezien ik de hele avond aan dat ding gesleuteld heb.
 
Ja dat klopt. Maar de cdi is compleet anders, wat dus eigenlijk je hele ontsteking veranderd. Daarom vraagt Ziggy waar hij op moet staan. In de handleiding staat dat je hem af moet stellen op het bovenste dode punt, maar dat klopt niet, want dan rijd hij af en toe achteruit.
 
Poeh,das een goede. Maar dan nog. Hij staat op een vast tijdstip. Je kan ff vooruit rijden. dan stop je met rijden en draait hij ineens achteruit, terwijl het tijdstip niet veranderd. Dat betekend dat er duidelijk iets mis is met die rotor, anders zou het ontstekingstijdstip verdraaid moeten zijn.
 
ja als die vooruit rijd rijd die echt goed maar gisteren viel die uit omdat de shoke er nog op stond en toen kickte ik um aan en toen reed die keihard achteruit. en ja er staan 2 pijltjes op de rotor een iets langere een groene, en een iets kortere.
DSC00679.jpg
 
misschien dat ie af en toe verdraaid?
Had een vriend van mij ook last van @ malossi zonder spie.

Ik had btw na mijn weten het kleine streepje gebruikt toen ik met italkit reed toen. Vrij zeker van.
1.4mm

En op mijn rotor stonden 2 pijltjes ( ik bedoel dus niet de streepjes).
Voor links en rechtsdraaiende motor.
Op jou pic zie ik maar 1 pijltje.
 
ja maar op 1,4mm is voor die italkit ontstekingen zonder curves deze is met curves. maar toen we het groene streepje op het bdp hebben gezet liep die kei goed en nadat die uitviel omdat de choke er nog op stond ik hem weer aan kickte liep die pas achteruit. daarna nog wat geprobeerd met afstellen enzo maar de laatste keer stond die veel te vroeg. en nu start die zelfs niet eens meer.
 
lassen! (geintje)

maar net als sandor zegt probeer is 90 graden te draaien naar links is toch niet egt veel werkt

dat is het probleem niet.



Het maakt niet uit hoe de stator staat.
Deze rotor is spie loos, dus je kan de stator plaatsen hoe je wil.
Zolang je voorontsteking maar juist staat.




Ts, een echt simpele oplossing voor je probleem is er niet.
Met wat voor krukas rijd je?
Misschien dat door die as je passing niet helemaal lekker is.
Kan ook aan de rotor liggen.


Wat je zou kunnen doen is een malossi rotor halen (of een andere selettra rotor), waar een spiebaan in zit.
Dan kun je met een spietje rijden.


Je rotor zit al aardig vast geklemt (tevens door de krukasmoer).
De kracht die dan op het spietje komt te staan valt best mee.
Een spietje zorgt er dan iig voor dat ie niet meer kan verdraaien op je as.
 
ja daar zat ik ook al aan te denken gewoon een rotor van een malossi ontsteking kopen en dan met een spie rijden idd. ik rijd met en team 2000 krukas. het kan overigens ook zijn dat er een curve in de cdi is overleden alleen weet ik niet precies waar je die los kan kopen.
 
Back
Top