Scooter zonder sleutel starten, E start doet het niet. SP2WRC.

GerhardSP2WRC

Well-Known Member
Heeey,

Ik heb een scooter (Speedfight 2 WRC) van een jongen die ik ken gekocht, zijn zus had hem nieuw gekocht. framenummer klopt met kentekenbewijs, maar de E- start doet het niet, geen orgineel contactslot, en start zonder sleutel. Slot van de buddy was ook kapot. Gestolen misschien??

Het probleem, ik wil de E-start weer goed hebben, en zonder sleutel kun je het starten. Er zit rechts van het stuur een geel knopje, daar heeft die gast de E-start op aangesloten, als je die knop indrukt hoor je een tik waarschijnlijk van de relais. Dus tot daar doet hij het. weet iemand de oplossing misschien??

Mzzl Gerhard

Last edited:
Advertisement - register to remove this

je accu is niet bijna leeg? dat heb nl ook gehad, tikte hij wel van dat hij contact had, en probeerde te starten, maar hij had niet genoeg spanning/energie etc.

@Jop, Accu is op goede spanning dus daar kan het niet aan liggen.
Je kan onbelast een spanning van ruim 12V meten maar dat wil niet zeggen dat de accu voldoende stroom kan leveren.
Je moet de accuspanning meten als je hem probeert te starten, als de spanning inzakt tot ver onder 12V (~11V of lager) dan is de accu niet goed geladen of kapot.

Back