Scooter wilt nietmeer starten

Hamza2468

New Member
Mijn scooter piaggio typhoon start niet meer toen ik de scooter kocht (2maanden geleden) was er een 70cc dr cilinder onder ik heb anderhalf maandje gereden erna was mijn cilinder voor de vuilbak heb erna een nieuwe cilinder gehaald 70cc polini corsa luchtgekoeld erna werkte de scooter perfect van 1kick ging ook goed heb 100km ingerede hij reed tot dan perfect erna had ik opeens een warmloper tijdens het rijden heb het effe laten afkoelen en het werkte weer de volgende dag reed ik weer en geen 10min later en viel weer stil van een warmloper en erna heb ik de scooter nietmeer kunnen starten hij wilt precies starten ik heb ook compresie heb de cilinder ook open gehaald en ziet er ng best goed uit

Piaggio typhoon setup:
- yasuni r uitlaat
- polini corsa 70cc cilinder
- mallosi delta clutch met mallosi trekveren blauw (100%)
- yasuni variateurkit met 4,5g rolletjes
- 17,5 carbi
-malossi kelk
-originele v snaar
 
Advertisement - register to remove this

Tjeetje, nog nooit van interpunctie gehoord? ik heb me door de tekst weten heen te worstelen en samengevat:
- na twee warmlopers start mijn scooter niet meer.

Blijkbaar heb jee olie toevoer probleem, dat zou ik eens checken.

Voor de reden waarom hij nu niet meer start zou ik toch gokken op compressie, heb je de compressie goed gemeten, welke waarde kreeg je bij de meting?
 
Even er op inhaken, de laatste dagen ben ik mij aan het verdiepen geweest op olie. Het blijkt dat je niet klakkeloos x er in kunt gooien als je deze altijd al gebruikte. Zelf ga ik bij mijn nieuwe setups hier wel rekening mee houden. Wellicht wat overdreven, maar het is een kleine moeite.

Per cylinder soort en setup type blijkt er toch wel verschil te zijn over hetgeen wat het beste te gebruiken is. Zo is een gietijzer vs. aluminium cylinder niet geschikt voor gelijke olie soort. Ik vraag mij dan ook af of dit een reden kan zijn van vastlopers en/of overhitting met vervorming tot gevolg.
 
Last edited:
Zo is een gietijzer vs. aluminium cylinder niet geschikt voor gelijke olie soort.

Daar geloof ik niet in , olie komt alleen in het carter in aanraking met aluminium , en wat te denken van de zuiger/ carburateur , het loopvlak van een cilinder is altijd van metaal.
Zelf nu met mijn trabi , en vroeger met mijn tweetakt's altijd diverse merken gebruikt . Al zie ik wel dat het ene merk meer rookt met dezelfde verhouding als het andere merk , smeer altijd ook met mijn brommers 1:50 , qua rook heb ik het minste rook met de tweetakt olie van kroon .
 
Ik schrijf het verkeerd, ik moet zeggen cilinder set. Daarnaast vergeet ik ook te zeggen dat ik keek naar laag, middel of hoogtoerig. Ik ben erg slordig met het juist uitschrijven telkens door de aanname dat het logisch is. Mijn zoektocht is ontstaan bij de motorzaak en hun assortiment van Kroon olie en mijn keuze om op dat merk over te stappen.

Ik zat in de verbazing dat zij 3x 10W40 hebben en ben maar eens gaan vragen naar het hoe of wat. Kreeg een hoop uitleg, maar moet het nog beter nazoeken omdat het ingewikkeld werd om allemaal te onthouden.
 
Last edited:
Daar geloof ik niet in , olie komt alleen in het carter in aanraking met aluminium , en wat te denken van de zuiger/ carburateur , het loopvlak van een cilinder is altijd van metaal.
Zelf nu met mijn trabi , en vroeger met mijn tweetakt's altijd diverse merken gebruikt . Al zie ik wel dat het ene merk meer rookt met dezelfde verhouding als het andere merk , smeer altijd ook met mijn brommers 1:50 , qua rook heb ik het minste rook met de tweetakt olie van kroon .
gebruik zelf altijd kroon. Zweer er bij(nee ik heb geen zweren, Die doen pijn.. :tearsofjoy: )
 
Back
Top