Cilinderwand geïnspecteerd en zag er nog goed uit.Cilinder demonteren, zuiger, zuigerveren en cilinderwand inspecteren.
Das mooi.Cilinderwand geïnspecteerd en zag er nog goed uit.
verkeerde montage , te weinig aanhaal koppel , van de bouten/moeren . Of de pas vlakken , van blok en cilinder , waren niet helemaal schoon /vlak , met het monteren van de nieuwe pakking. Heb je een moment sleutel gebruikt , want als de voetpakking te los heeft gezeten , heeft de koppakking dat ook.Daarnaast viel het me op dat de onderkant van de voetpakking erg nat was, waar zou dit door kunnen komen?
Ik heb de scooter best vaak proberen te starten, dus denk dat het behoorlijk bezopen was daar binnen. Dank voor de goede uitleg, ik ga de zuiger veren vervangen.Compressie heeft niets met een niet vonkende bougie te maken. Compressie druk gaat alleen verloren door : lekkende klep/pen , koppakking lek ,of door blazen in carter door versleten cilinder/zuigerveren . Dit laatste kun je meten door de slot speling van de veer te meten.
Als ik het goed zie op de foto , is de rechtse de bovenste veer , met de letters naar boven. Dit omdat deze chroom lijkt en de linkse zwart op de foto . je zou de veer in de cilinder moeten doen , en dan met de zuiger recht in de cilinder moeten drukken , op 3 verschillende hoogte . Dan meet je met de voelermaten de slot speling . Als vuistregel geldt een speling van 0,05 mm per centimeter zuigerdiameter.
Post automatically merged:
verkeerde montage , te weinig aanhaal koppel , van de bouten/moeren . Of de pas vlakken , van blok en cilinder , waren niet helemaal schoon /vlak , met het monteren van de nieuwe pakking. Heb je een moment sleutel gebruikt , want als de voetpakking te los heeft gezeten , heeft de koppakking dat ook.
Dat had ik ook in het begin , maar user 50 had al meerdere keren zijn scooter uit elkaar gehaald.Met alle respect en niet bedoeld als haat
Kijk het is meer dat ik vraag om hulp en niet om mensen die mij gaan lopen verbeteren, want ik weet echt wel hoe mijn scooter in elkaar steekt.
Leuk dat jij je er ook ff mee komt bemoeien, maar dat 'ik weet het beter' mag je ff voor je houden, dankje. En zowel bij de nokkenas als bij het vliegwiel staat het op tijd.
Ik heb zelf mijn scooter al 5 keer uit elkaar gehaald en hij heeft idd geen compressie
Daarom ook mijn advies , meet eerst de boel eens op voordat er nieuwe delen gekocht worden , en het euvel nog niet boven water is .Onderdelen van piaggio zijn behoorlijk duur
me tooAl doende leert men.
Vraag me wel af hoe een scooter als een zonnetje loopt. Je een pakking vervangt en je zuigerveren opeens niet goed meer zijn.
Ik zou meer denken aan verkeerde montage en kleppen die niet op het juiste moment sluiten waardoor er geen compressie opgebouwd wordt.
Ik laat me verrassen door de uitkomst.
Dat denk ik wel dan.Is de zuiger tegen de klep aangekomen dan??????
Zuiger tegen klep is klep kromDat denk ik wel dan.
Leuk dat jij je er ook ff mee komt bemoeien, maar dat 'ik weet het beter' mag je ff voor je houden, dankje. En zowel bij de nokkenas als bij het vliegwiel staat het op tijd.
Moet ik denk je alleen de zuigerveren vervangen of ook de zuiger zelf?
Dat denk ik niet , druk wordt in de cilinder opgebouwd , en als er ruimte is tussen voet en carter , zou de olie daar door de druk met kracht uitspuiten , en niet druppels gewijs lekken. Alleen tweetakt is afhankelijk van een luchtdicht carter. Verder als je het zelf doet ook goed naar de klepgeleiders kijken , op beschadiging.Verklaard misschien waarom de motor geen druk kon opbouwen.