Hoe heb je gemerkt dat er een scher in zat, compressieverlies?Ik heb paar dagen geleden mijn scooter uit elkaar gehaald om een pakking te vervangen, omdat er een scheur in zat.
Mijn scooter lekte al sinds het begin toen ik hem heb gekocht (3 jaar terug), alleen het was minimaal en motorisch altijd goed. Mijn kleppen lekken ook niet, want het gaat om de pakking tussen de cilinder en het motorblok. Ik heb daarnaast ook de kettingspanner gereset en alles was daarna ook gw nog op tijd.Hoe heb je gemerkt dat er een scher in zat, compressieverlies?
En heb je toen je die pakking verving ook even gecontroleerd of de kleppen niet lekken?
Heb je na het "op tijd zetten" ook de kettingspanner weer gereset en je kleppen opnieuw gesteld en daarna nog eens gecontroleerd of na het spannen van de distributieketting alles nog goed op tijd stond?
De pakking tussen mijn cilinder en het motorblok. Geen compressie gemeten. Juiste aanhaal moment? Uiteraard alles kruislings aangedraaid.Welke pakking heb je vervangen ? En heb je de compressie gemeten ? Koppakking als je die vervangen/ los gehaald hebt , heb je die op het juiste aanhaal moment , en de bouten/moeren kruislings aangedraaid ?
Leuk dat jij je er ook ff mee komt bemoeien, maar dat 'ik weet het beter' mag je ff voor je houden, dankje. En zowel bij de nokkenas als bij het vliegwiel staat het op tijd.oftewel "voetpakking" en niet "pakking bij de zuiger"
ja "juiste aanhaalmoment" met een momentsleutel en niet "een kwart voordat ie afbreekt"
"de scooter op tijd gezet" (bedoel je het klokje naast je teller?) of krukas ten opzichte van nokkenas? vrijlopen (tussen kleppen en zuiger) is 1, op tijd staan is 2.
Dat wek je zo bij mij ook wel . Wat voor scooter en motor type praten we eigenlijk over GY6 ? En heb je de rest van de pakkingen die je hebt losgehaald ook vernieuwd (koppakking) ? Je hebt dus de kop en cilinder verwijderd , liep hij daarvoor wel goed?en met "juiste aanhaalmoment?" wek je bij mij
Kijk het is meer dat ik vraag om hulp en niet om mensen die mij gaan lopen verbeteren, want ik weet echt wel hoe mijn scooter in elkaar steekt.is meer dat wij je ook (meteen) beter begrijpen, en met "juiste aanhaalmoment?" wek je bij mij (volgens jou onterecht) de indruk dat je niet weet waar je mee bezig bent.
maar ik bemoei me verder nergens meer mee en wens je succes, je komt er vast wel zelf uit.
Ja, ik heb mijn kleppen afgesteld en daarnaast draait de distributie ketting ook mee met het kicken en de kleppen dus ook. Ik denk idd dat het aan mijn zuigerveren licht, dat is eigenlijk nog het enigste wat fout kan zijn. ja ik heb mijn voetpakking vervangen, omdat hij idd olie lekte daar en mijn koppakking ook gelijk maar gedaan. Denk dat ik maar gewoon een nieuwe zuiger met zuigerveren ga bestellen, want ik weet eigenlijk door jou wel zeker dat het daar aan licht.Als hij zo klinkt zou ik , na dit korte fragment zeggen dat het inderdaad aan de compressie ligt , maar je hebt de voetpakking vervangen omdat hij olie lekte daar , en de koppakking ? heb je die ook vervangen ? Je kan van elke motor de compressie meten , ook van je vespa . kan aan een paar dingen liggen , kleppen staan niet op tijd met vliegwiel , koppakking lek , zuigerveren zijn tijdens montage gebroken . Dit omdat hij voor de vervanging goed liep , en er dus geen reden is om aan de kleppen te twijfelen , of ze lek zijn . Heb je de kleppen ook goed gesteld na de montage ?
Ik zou nu allereerst de compressie meten om te beginnen .
Mijn bougie en bendix doen beide goed hun werk, denk dat het idd aan de compressie ligt aangezien ik bij het kicken heb gecontroleerd of alles meedraaid en dat doet het.Dat klinkt alsof je zonder bougie start, je bendix nergens op aangrijpt of er 0,0 compressie is.
Moet ik denk je alleen de zuigerveren vervangen of ook de zuiger zelf?Als hij zo klinkt zou ik , na dit korte fragment zeggen dat het inderdaad aan de compressie ligt , maar je hebt de voetpakking vervangen omdat hij olie lekte daar , en de koppakking ? heb je die ook vervangen ? Je kan van elke motor de compressie meten , ook van je vespa . kan aan een paar dingen liggen , kleppen staan niet op tijd met vliegwiel , koppakking lek , zuigerveren zijn tijdens montage gebroken . Dit omdat hij voor de vervanging goed liep , en er dus geen reden is om aan de kleppen te twijfelen , of ze lek zijn . Heb je de kleppen ook goed gesteld na de montage ?
Ik zou nu allereerst de compressie meten om te beginnen .
Ik beantwoord al je vragen. Ik heb zelf mijn scooter al 5 keer uit elkaar gehaald en hij heeft idd geen compressie en dat moet nu wel liggen aan mijn zuigerveren. Ik heb mijn bougie, benzine toevoer, CDI, bobine, kleppen en zuiger gecontroleerd. Alles wat er te controleren dus. Dus wat mij betreft bestel ik gw die zuigerveren.Dat kan ik niet zien vanaf hier , maar je hebt nog nergens zekerheid over , en beantwoord ook de vragen niet . Heb je nu de kop met een momentsleutel gemonteerd of niet ? Hoe is de compressie ? In bijlage 9 vraag ik of je aan het vliegwiel voelt of je compressie hebt , als je er aan draait .
Zou jij ff de oplossing kunnen samenvatten in een zin, dankje.Eerst zuiger en cilinder lostrekken en dan pas beslissen
De zuigerveren kunnen de zuiger vernield hebben ondertussen maar dat hoeft niet.
Meerdere hebben de oplossing al gegeven
Het geluid wat hij geeft lijkt idd op geen compressie
Heeft AGM al gedaanZou jij ff de oplossing kunnen samenvatten in een zin, dankje