This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

scooter wil niet starten zonder startgas.

michiel-SR

Well-Known Member
Ik heb een probleempje met mijn project SR.
Als ik hem wil starten geeft hij steeds maar een paar plofjes en dat is net te weinig om aan te slaan. als ik, na een paar keer proberen te starten, de bougie eruit haal is hij helemaal nat. Maar als ik hem start met startgas of remreiniger dan slaat hij wel aan.

De bougie heeft wel de juiste kleur en vonkt goed.

Wat zou dit kunnen zijn?

dan zal die te weinig krijgen , daardoor doet ie het niet maar zuigt wel benzine aan waardoor je bougie nat word en uiteindelijk toch verzuipt.

de bougie KAN overigens niet de juiste kleur aan geven als ie niet loopt , en zeker niet wanneer die nat is.

en bovendien kun je pas naar de kleur kijken als de scooter goed loopt.

Ik zou de ontsteking ff checken, ik ken het ploffen wel, wij hebben toendertijd een brom blok onder een yamaha snor jog gezet, deze starte wel maar zodra je gas gaf wilde die niet wegrijden en ging die ook ploffen uit de uitlaat...

Ons probleem was dat we de ontsteking vergeten waren... snor CDI werkt niet echt fijn op een brom blok :x

Toen we andere ontsteking eronder hadden gegooid starte die in 1 keer goed en wilde ook gelijk goed wegrijden...

Misschien dat je er wat aan hebt, succes in ieder geval!