This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter verkopen maar wat met datatag??

rayyyy

Well-Known Member
Hallo mensen,

Ik ga mijn scooter vanmiddag verkopen alleen het hangt van diegene die hem koop af of ik: hem weg doe zonder of met verzekering

Maar datatag zit er toch gewoon altijd bij, zoveel zonder als met? Of zit ik er dan naast.

En als het er nu bij zou zitten, hoe schrijf je datatag dan over op iemand anders z'n naam.(er zitten zoveel dingen in dat datatag doosje, alleen soorten kleurtjes verf enzo:S:S)

Ik hoop snel antwoord te krijgen

Groeten rene

k neem aan dat in dat doosje van datatag wel staat hoe je em kan overschrijven of juist niet...(overschrijfformulier) en anders wel een telefoonnummer van een help-desk oid... (moet je het wel overschrijven? want staat het wel op jouw naam, of gebeurt het gewoon algemeen?)
Je kan het in principe toch niet 'meenemen' naar een andere scooter aangezien het al in die andere scooter zit geprint..

dus dat wat op mn scooter geprint zit kan er niet meer af, dus datatag moet bij mn scooter???

hoe schrijf je datatag dan over, want kheb niet zoon formulier

gaat denk ik via verzekerings maatschappij. zij hebben dan wel zo'n formulier voor je. en data-tag hoort bij je scooter, kan je dus niet houden en over zetten op een andere.

Nee je moet zo'n formuliertje hebben dat er bij zit en dat moet je de koper erbij geven zodat hij dat kan laten overschrijven kost wel iets van 20 euro ofzo maar dat hoef je er niet bij te zeggen natuurlijk

rayyyy said:
dus dat wat op mn scooter geprint zit kan er niet meer af, dus datatag moet bij mn scooter???

hoe schrijf je datatag dan over, want kheb niet zoon formulier

tjah wat op je scooter geprint zit, kan je er eraf schuren na een tijdje.. en dan primer.. en dan lak eroverheen.. dan zie je er in principe niks meer van...k had ook zo'n kap met datatag...

streetpower said:
In de winkel verkopen ze gewoon 2ehands kappen met datatag ze zeggen dat het niks uit maakt dat het nooit word gecontroleerd en ze je niks kunnen maken.

je kan er idd van uit gaan dat het op straat niet wordt gecontroleerd, omdat er simpelweg veel te weinig scanners beschikbaar zijn b.v. :in heel flevoland zijn er in totaal 2 scanners, waarvan eentje het doet.

sorry voor het off-topic gaan:
datatag, wat is dat juist?
is dat voor verzekering in nederland?
Waarom moetenn brommers/scooters eigenlijk een nr-plaatje hebben?
Flitsen ze daar ook op dan?

Grtz
MaX

je hebt datatag, je hebt dus zo een briefje (deel 1) en daar staat gegevens van jou en de brommer daar op de achterkant staat de rest met overschrijven enz....
dus deel 1 van je datatag daar kan je hem mee overschrijven

Max623 said:
sorry voor het off-topic gaan:
datatag, wat is dat juist?
is dat voor verzekering in nederland?
Waarom moetenn brommers/scooters eigenlijk een nr-plaatje hebben?
Flitsen ze daar ook op dan?

Grtz
MaX

1. http://www.hillsonholding.nl/tagscan/index.php?type_content=product_dght&cat_id=31&cat_name=Datatag X2 voor scooters&PHPSESSID=8af917d2a7ee70073e517579e405312c
is gewoon een soort 'beveiliging' wat dieven niet weg kunnen halen, en waar de politie je gestolen scooter aan kunnen herkennen.. dmv een scanner...
2. datatag is buitenom je normale verzekering...
3. het hoort bij je verzekering, het is dan ook geen nr-plaatje, maar een verzekeringsplaatje... de papieren die jij hebt van de verzekering moeten overheen komen met het plaatje/merk-type scooter... oftewel ongeveer hetzelfde principe als met autopapieren...
4. neej want via de verzekeringsplaatje valt niet te achterhalen wie het is.. althans dat mag nu nog nie.. wel als die 'kentekenplaat' komt voor de scooter/brommers dan kunnen ze dat wel doen...