Scooter valt weg op top.

Dennis_H

Well-Known Member
hey,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn vivacity en ik kom er maar niet uit.

Als ik zo'n 10 seconde vol gas geef op de top dan valt mijn scooter ineens weg in toeren. Dan moet ik hem uit laten rollen tot zo'n 40km/h en dan doet die het weer. Maar als ik op topsnelheid mijn gas 3 kwart dichdraai dan blijt die op topsnelheid rijden en doet die gewoon normaal.

Dat lijkt mij niet helemaal goed?


Mijn setup:
Een vivacity met een standaard 50cc cilinder.
Yasuni r uitlaat.
17,5mm carb
Stage 6 big valve seetje
Malosssi e5 filter.
Power 1 vario.

Afstelling:
Sproeier 86
Rollen 6,2 gram
Omega zilver trekveren
Malossi gele drukveer

Iemand die mij kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Je zou er al goed aan doen om die powerfilter met een gewone filter te vervangen, en dan wat maten lager in sproeier.
Zal een stuk beter af te stellen zijn..
 
Gewoon te kleine sproeier. Zet je originele luchtfilter er weer op dan kan je lager in sproeier en los je in 1 klap een hoop gekut op. Wil je dat perse niet, dan grotere sproeier monteren.
 
Het probleem is dat ik de orginele filter er niet meer op krijg. Aangezien ik een stage 6 big valve setje erop heb zitten komt de boel een stuk verder naar achter te staan. en aangezien mijn standaard filter zo lomp groot is komt deze tegen de schokbreker aan.

Ik ga even ene grotere sproeier proberen en dan zie ik wel verder,

Iig bedankt!
 
Op je originele 50cc cilinder kan je net zo goed gewoon je originele spul terugzetten (op die yasuni en evt die 17,5mm na). Scheelt toch bijna niks die andere onderdelen

Powerfilter is niks
 
Jonge neem nou maar lichtere rollen die sproeier zit wel goed, ik was ook gestrest enzo lichtere rollen toen geen problemen meer.
 
Ik neem nooit iemand achterop, dus dat heb ik nooit uit kunnen proberen. Ik ga eens even kijken wat er gebeurt bij 5,8gram rollen.

@Lodewijk 12mm carb. had na 45.000km zijn beste tijd wel gehad en 17,5mm carb past niet op het standaard spruitstuk van peugeot. Een doppler spruitstuk zou evt. kunnen maar de kwaliteit daarvan is om te huilen.
 
Back
Top