Scooter valt uit onder rijden

dannyplomp

Well-Known Member
hallo allemaal,
ik heb een vraag
mijn scooter slaat onder het rijden gewoon uit.. (peugeot sf 2 LC)
dit is niet een.. maar al meerdere keren gebeurt.
bij de scooterdealer beweren ze dat het condens is..
en dan laten ze mijn carb leeglopen ( door de vlotterschroef los te draaien? :S )
en ik heb het probleem nogsteeds en ze blijven glashard beweren dat het condens is.
alleen ik heb zo`n gevoel dat ze maar beetje uit hun nek lullen of ligt dat aan mij?
zou iemand mij verder kunnen helpen??

Alvast bedankt
Danny
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

mja , als er water in de carbureateur zit is het een idioot van een dealer dat ie alleen maar de vlotterbak laat leeg lopen (waardoor waarschijnlijk niet eens het water en/of vuil eruit komt) , wat de enige goeie manier is om de carburateur schoon te maken is om m uit elkaar te pakken en alles door te blazen met lucht.

door dit geintje van deze dealer kan jouw scooter zelfs vastlopen , nu gebeurd dat niet vaak maar het kan hierdoor zeker gebeuren.
 
melf #50 said:
mja , als er water in de carbureateur zit is het een idioot van een dealer dat ie alleen maar de vlotterbak laat leeg lopen (waardoor waarschijnlijk niet eens het water en/of vuil eruit komt) , wat de enige goeie manier is om de carburateur schoon te maken is om m uit elkaar te pakken en alles door te blazen met lucht.

door dit geintje van deze dealer kan jouw scooter zelfs vastlopen , nu gebeurd dat niet vaak maar het kan hierdoor zeker gebeuren.

tnx 4 the help :D
 
lijkt dat niet op het probleem wat ik heb met me Buxy?maar bij mij gaat i gewoon niet harder dan 30 en al geef k meer gas valt i uit en k heb de carb al schoongemaakt en doorgeblazen wtf is going on?
 
P3ug3ot_N3rd said:
lijkt dat niet op het probleem wat ik heb met me Buxy?maar bij mij gaat i gewoon niet harder dan 30 en al geef k meer gas valt i uit en k heb de carb al schoongemaakt en doorgeblazen wtf is going on?

nou ik heb m`n scooter trug gehad van de 'dealer' en die beweerde dat ie een of andere bak eruit gehaald had en dat daar allemaal vocht in zat en dat dat t was... hmm, mss zelfde probleempje?
 
dannyplomp said:
nou ik heb m`n scooter trug gehad van de 'dealer' en die beweerde dat ie een of andere bak eruit gehaald had en dat daar allemaal vocht in zat en dat dat t was... hmm, mss zelfde probleempje?


het lijkt er wel op , wat ik nu ga proberen = een nieuwe bougie , nieuwe bougie kap uitlaatpoort schoonmaken

wat ik al heb gedaan :

- Carb schoongemaakt doorgespoten

- Nieuwe zekering erin


wat het nog kan zijn : Toerenbegrenzer kapot , injectienaald kapot
 
P3ug3ot_N3rd said:
het lijkt er wel op , wat ik nu ga proberen = een nieuwe bougie , nieuwe bougie kap uitlaatpoort schoonmaken

wat ik al heb gedaan :

- Carb schoongemaakt doorgespoten

- Nieuwe zekering erin


wat het nog kan zijn : Toerenbegrenzer kapot , injectienaald kapot


¬_¬ bougie en bougie kap zijn het niet , next step : nieuwe carb
 
ik heb 3 jaar een peugot zenith gehad hij boekte 80 reed heerlijk....
en mooie modellen ook vind ik.

Wat jij heb heb ik ookwel is gehad is geen groot probleem bij mij was het toen me carb die niet helemaal 100% was... probeer is je pakking tussen je carb en je spruitstuk.... heb ik ook gedaan en toen reed i weer goed.... bij peugot is volgens mij dat altijd het probleem... heb je btw je vario begrenzer er af gehaald? :) enne ik raad je een IXIL racing uitlaat aan... Topprestatiet op peugot sirieus... stil en snel. ik hoor het wel als t luk ofnie... pb me anders maar ;)
 
Back
Top