This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter valt stil na 14 km

Megadeth

New Member
Dag Iedereen!

Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een Sym Allo A klasse.
Sjiek ding... aan de buitenkant
Ik heb ook al jaren het probleem dat hij na 14km gewoon uitvalt
Hij is net terug van de garage, kleppen zijn zuiver en gesteld, nieuwe bougie... Enfin hij zou helemaal in orde zijn, maar toch valt hij na die 14km uit, kortere afstanden geen probleem!

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!
 
Waarschijnlijk carburateur/of benzinekraan . Met de benzine wat in de vlotterkamer zit , zal je dan ongeveer die 14 km mee kunnen rijden , en dan valt die uit. Trek de benzineslang van de carburateur los en kijk eens als hij benzine krijgt als je gas geeft .Dan kan je dat uitsluiten .
 
Nee, dat is het niet, zoals ik zei heeft hij pas een onderhoud gehad, kleppen gesteld, carburateur gereinigd, ik heb na dat ik dit forum vond nog wat filmpjes gevonden, en nu vermoed ik dat het de rolletjes zijn.
Morgen dat eens proberen na te kijken...
Post automatically merged:

Toch merci voor je antwoord!
 
Meet , of laat de bobine eens doormeten als hij warm is . Het mooiste is om hem door te meten als hij afslaat . Start hij wel weer , als de scooter afkoelt na die 14 km ?
 
Start wel maar met veel moeite en spelen met de gashendel, je hoort dan het geluid dat hij wil starten, maar start dan pas als je aan de gashendel een paar keer draait, dan maakt de motor ook een ratelend geluid
Post automatically merged:

Oei, dat is onmiddellijk nadat hij stil viel, als hij terug is afgekoeld start hij ook weer ja, ik hoor ook maar soms een ratelend geluid... vandaar dat ze t nog niet vonden in de garage denk ik...
Ik zal het eens moeten proberen film of opnemen