scooter valt steeds bijna uit!!!

marbello

Well-Known Member
ff een vraagje,

als ik mijn scooter start en ik wil dan weg rijden dan kan ik gas geven wat ik wil dan doet hij het gewoon heel slecht ik kom dan gewoon niet vooruit.
en als ik dan vooruit kom en ik laat me gas weer clos dan valt hij steeds bijna of hekemaal uit!
komt dit omdat me motor dan nog gewoon koud is of door wat anders?
 
Advertisement - register to remove this

Ik bezorg wel 'ns voor surinamer op brommer, op peugot fox. Die heeft dat ook, maar als je 'm even laat draaien met wat hogere toeren, en dan langzaam optrekt, gaat het net. En dan als ie wat heeft gereden, kun je gewoon gas opentrekken. Ik weet niet of het helpt, maar 't is mssn iets... :P
 
jaah, gas een heel klein beetje open houden, ervoor zorgen dattie net niet gaat rijden zegmaar... zo ff blijven staan, en dan heel! rustig het gas opentrekken, en zodra ie wegvalt snel je gas weer helemaal dicht en opnieuw proberen ;)

Tis ff oefenen, maar twerkt wel
 
ik heb precies hetzelfde op mijn sr!
hoe kouder het is hoe erger
en hoelanger je rijdt hoe minder het is, al sie nog erg koud is kan je alleen volgas geven en dat duurt ook nog ff

ik heb alleen geen choke(sjook, zoiets) dus daar ligt het ook een beetje aan denk ik
maar ik weet iig dat het helpt als je gewoon ff stilstaat met je achterrem ingeknepen en 5 seconden ofzo volgas geeft
 
maar ik weet iig dat het helpt als je gewoon ff stilstaat met je achterrem ingeknepen en 5 seconden ofzo volgas geeft
Wat helpt dat, je bedoelt om je koppeling zo snel mogelijk op te maken??

Dat is geen oplossing he... je kan dan net zo goed NIET vol gas wegrijden...
 
ik denk niet dat me choke het probleem is
hij start gewoon in een keer.
wat raar was is dat ik me voeten zo had neer gezet dat ik me scooter tegen hield, maar zelfs al gaf ik volgas ik kon me scooter gwoon tegen houden:?
wat zou dat dan in houden??
 
Doe gwn rustig met je scooter. Als hij smorgens koud is moet je stilletjes aan gas geven en niet meteen volgas willen geven. Heb wat geduld met je scooter dan komt het wel goed.
 
oke ik snap het, het probleem is al ligtelijk opgelost.
me begrenzer stond al die tijd aan:|
nu rijd ie weer gewoon normaal(snelheid)
het weg rijden gaat nu ook redelijk normaal*D
 
idd had er niet aan gedacht omdat me afstandsbediening al een maand ofzo thuis lag, hij is denk automatisch een keer aangegaan.
maar hij rijd nu weer lekker;)
 
Back
Top