Scooter valt snel uit en gas bij starten

scooter170803

New Member
Hoi,

Ik heb ongeveer 2 weken geleden een scooter gekocht. Een tweedehands vespa primavera uit 2014.
Nu had ik al een autorijbewijs, maar door een ongeluk met een scooter in het verleden had ik besloten toch een scooter rijles te nemen omdat ik me dan wat veiliger voelde. Die scooter rijles ging prima en de scooter werkte goed. Toen wilde ik toen ik thuis kwam op m’n eigen scooter gaan rijden, maar het eerste wat me opviel is dat mijn scooter alleen start als je gas bijgeeft tijdens het starten. Ik ben door mijn ongeluk niet heel vertrouwd met scooters dus ik heb eigenlijk liever dat mijn scooter, net als de scooter bij de rijles, gewoon start door rem in te drukken en knopje ingedrukt houden en that’s it. Verder viel me op dat mijn scooter als die dan toch eenmaal is gestart, na 1 à 2 minuten uitvalt. Opzich niet het eind van de wereld want je kan hem gewoon weer aandoen, maar toch irritant als je een keer wat langer moet wachten bij een stoplicht of kruispunt. Dit had de scooter van mijn rijles dan ook niet. Nu is mijn vraag: waar kan dit aan liggen? En kan ik hem gewoon weer 100% goed laten starten? Dit zou mij namelijk een veel vertrouwder gevoel op de scooter geven. Weet niet of het er iets mee te maken heeft maar V-snaar is onlangs vervangen.
Het probleem is trouwens zowel bij een koude als warme motor.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top