Scooter uitgevallen

Dna-Scootracer

Well-Known Member
Mijn scooter is gisteren uitgevallen toen ik met een snelheid van 60 km/h reed (is vol gas), IK weer proberen te starten, dat lukte wel maar mijn achterwiel die weigerde te draaien, dus de motor draaide wel maar mijn achterwiel niet, wat is hier het probleem?

Ik heb onlangs ook op dit forum gepost voor het langzamer rijden nadat ik mijn standaard uitlaat er weer op had gezet (IK had een SPL onder) dus langzamer dan eerst toen ik ook standaard reed.
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat klopt mijn v-snaar is naar de klote! Hoe dat komt zou ik niet weten, maar het is op 2 plekken geschuurd dus ik heb nu 2 stukjes v-snaar. Heeft iemand hier een verklaring voor want ik reed ook opeens langzamer dan eerst nadat ik mijn rolletjes had verwissel, heb ik toen iets fouts gedaan?

En nog iets, mijn hele carter is vol met zwarte troep, hoe komt dat de carter binnen, de carter is toch helemaal afgesloten?
 
En als je v-snaar knapt hoor je dat echt wel hoor. Gaat in eens gigantisch veel toeren maken. Zullen je krukas/lagers niet echt leuk vinden. Door een gebroken snaar is bij mij me krukas naar de klote gegaan. Niet dat dat erg is want ik wilde toch al een nieuwe :)
 
Originally posted by Vo0
En als je v-snaar knapt hoor je dat echt wel hoor. Gaat in eens gigantisch veel toeren maken. Zullen je krukas/lagers niet echt leuk vinden. Door een gebroken snaar is bij mij me krukas naar de klote gegaan. Niet dat dat erg is want ik wilde toch al een nieuwe :)

Bij mij viel ie gewoon uit, maar ik kon hem daarna gewoon starten en liep toen ook gewoon stationair (Als ik wist dat het de v-snaar was zou ik mijn scooter natuurlijk niet meer starten!). Alleen ik wil weten wat de reden is van het knappen van de v-snaar is, wat is eigenlijk de levensduur van een v-snaar? Ik heb er nu ongeveer 10000 km mee gereden.

En nog een vraagje, maakt het wat uit wat voor merk v-snaar ik neem om een standaard scooter? En zo ja, welke merk adviseren jullie dan?
 
Na veel zoeken op de search, heb ik vernomen dat bij de meeste mensen de originele v-snaar het langste mee gaat en dat die merken (polini malossie etc.) al na 2000 tot 4000 km kapot gaan, ik zelf rijd al 10000 km met die van mij, dus waarom zou ik beter een v-snaar van een merk kopen
 
Originally posted by Menn0
Koop gewoon een dayco. Voor relatief weinig geld een prima snaartje.

Mijn dealer die verkoopt maar een merk v-snaren en dat is Creco, iets anders hebben ze niet, het is meestal zo dat een dealer niet zoveel merken v-snaren heeft maar waar moet ik dan kijken voor een v-snaar? Maar ik wil eerst weten of die Creco wel goed is of niet anders neem ik die gewoon want ik heb toch een standaard scooter.

O ja bij easyparts kan je ook orginele dingen verkrijgen, waaronder de v-snaar die maar 16 euro kost! is dit de werkelijke prijs meestal zijn orginele onderdelen toch veel duurder?
En vinden jullie niet dat een orginele v-snaar beter is dat een andere merk v-snaar? want bij de meeste mensen is de orginele v-snaal het langste meegegaan.
 
Nog steeds geen antwoord:rolleyes: Maar ja, is die dayco v-snaar eigenlijk nog wel beschikbaar want alle dealers bij mij in de buurt hebben nooit van dayco gehoord of ze hebben gewoon 1 merk v-snaar, maar daar heb ik helemaal niks aan! Weet iemand waar ik het wel kan halen. (Ik woon wel in zaanstad, dus wel dealers in deze omgeving graag)
 
Originally posted by Dna-Scootracer
Nog steeds geen antwoord:rolleyes: Maar ja, is die dayco v-snaar eigenlijk nog wel beschikbaar want alle dealers bij mij in de buurt hebben nooit van dayco gehoord of ze hebben gewoon 1 merk v-snaar, maar daar heb ik helemaal niks aan! Weet iemand waar ik het wel kan halen. (Ik woon wel in zaanstad, dus wel dealers in deze omgeving graag)

www.scootparts.nl :)
 
Back
Top