Scooter uitgevallen tijdens rijden

Henkie-T

Member
Ik was dus aan het rijden met 55/60 km per uur hiervoor had ik al 2 uur achter elkaar gereden dus de motor was erg warm. Opeens komt er een raar geluid uit de scooter en rolt hij langzaam tot stilstand. Daarna heb ik de scooter aan de kant gezet en heb ik meteen het olie peil gecheckt deze was niet helemaal zoals die hoort maar nog genoeg. Daarna geprobeerd te kick starten ik had gewoon compressie en hij ging aan maar viel na 3 seconden weer uit. Gas geven had geen zin ook maakte hij een raar ploffend geluid. Het zou een warm loper kunnen zijn. Maar wat kan ik het beste nu checken om er achter te komen wat het is? Iemand een idee wat het überhaupt is?

Piaggio zip 4t 2013 carb
 
Advertisement - register to remove this

Welke hoofdsproeier zit daar in?
Welke klepspeling staat het blokje op?

Misschien `vergeten` onderhoud?
Ik ben echt een noob met scooters dus dat weet ik niet hoe zou ik daar achter kunnen komen? En wat denk jij dat er aan de hand is? Met de informatie die je nu hebt. Ik heb op het moment echt geen idee wat het is en hoe ik daar echter moet komen.
 
Waar je mee zou kunnen beginnen is : de benzineslang van je carb los nemen , en kijken als je kickt of elektrisch start , of er (met een bekertje eronder) benzine uit stroomt. Is dit niet het geval zou je het benzine kraantje in de tank moeten controleren. Deze wordt door het vacuum van de motor aan gestuurd , als deze start of loopt . Is een dun slangetje wat van de kraan waarschijnlijk naar je spruitstuk loopt. Als deze b.v lek is of het vacuum onvoldoende krijgt je carb geen benzine .
 
Back
Top