RazerXnitro
Zippiegang
Hallo allen,
ik heb laatst een motorblokje opgebouwd voor mijn TGB Laser 50 2 takt. Dit betreft een Morini kloon van TGB(grotendeels gelijk aan echte morini met aantal kleine verschillen). Ik heb hem opgebouwd met een top performance krukas, 50cc cilinder van DR(50 snel dus), 17,5mm mikuni en sito+ uitlaat. De vario delen waren allemaal nog origineel.
het probleem is dat ik de varioring heb verwijderd en de scooter toch maar 55 liep op de GPS. ondanks goed optrekken vanaf stilstand totaan de 40 begint hij vanaf die snelheid flink in toeren te stijgen waardoor ik buiten de vermogensband van de uitlaat uitkom en dus geen topsnelheid meer kon maken. Ik heb het volgende geprobeerd:
Nieuwe vsnaar gemonteerd
7gr rollen, ik heb 6 tot 9 gram geprobeerd en met 7 gram trekt hij het hardst tot de 40 op.
nieuwe drukveer, dit is een malossi wit voor peugeot motorblok. het is de slapste drukveer die ik kon vinden die slapper is dan de originele. Hierdoor is mijn top van 55 naar 65 GPS gegaan.
maar het probleem blijft, nu bij ongeveer de 45kmh begint de scooter steeds meer toeren te maken, en bij de 65 zit er geen trekkracht meer in omdat ie zo hoog in de toeren loopt. Wel is het zo dat ik nog niet aan het einde van de vario zit, dit heb ik bevestigd door met een stift een lijn over de voorste variopoelie te trekken en de lijn blijft zeker nog 1cm intact(de snaar loopt dus niet helemaal naar het einde van de vario). Maar als je een berg af rijdt dan ligt de top zozeker bij de 80-85 en zit de vario bijna aan zijn eind, echter op een vlakke weg blijft hij te hoog in toeren te lopen om zelf die snelheid te halen.
Ik hoop dat iemand hier wat verstand van heeft. ik sleutel al heel mijn leven aan schakelbrommers en dus mijn verstand van variateurs blijft beperkt.
Alvast bedankt!
ik heb laatst een motorblokje opgebouwd voor mijn TGB Laser 50 2 takt. Dit betreft een Morini kloon van TGB(grotendeels gelijk aan echte morini met aantal kleine verschillen). Ik heb hem opgebouwd met een top performance krukas, 50cc cilinder van DR(50 snel dus), 17,5mm mikuni en sito+ uitlaat. De vario delen waren allemaal nog origineel.
het probleem is dat ik de varioring heb verwijderd en de scooter toch maar 55 liep op de GPS. ondanks goed optrekken vanaf stilstand totaan de 40 begint hij vanaf die snelheid flink in toeren te stijgen waardoor ik buiten de vermogensband van de uitlaat uitkom en dus geen topsnelheid meer kon maken. Ik heb het volgende geprobeerd:
Nieuwe vsnaar gemonteerd
7gr rollen, ik heb 6 tot 9 gram geprobeerd en met 7 gram trekt hij het hardst tot de 40 op.
nieuwe drukveer, dit is een malossi wit voor peugeot motorblok. het is de slapste drukveer die ik kon vinden die slapper is dan de originele. Hierdoor is mijn top van 55 naar 65 GPS gegaan.
maar het probleem blijft, nu bij ongeveer de 45kmh begint de scooter steeds meer toeren te maken, en bij de 65 zit er geen trekkracht meer in omdat ie zo hoog in de toeren loopt. Wel is het zo dat ik nog niet aan het einde van de vario zit, dit heb ik bevestigd door met een stift een lijn over de voorste variopoelie te trekken en de lijn blijft zeker nog 1cm intact(de snaar loopt dus niet helemaal naar het einde van de vario). Maar als je een berg af rijdt dan ligt de top zozeker bij de 80-85 en zit de vario bijna aan zijn eind, echter op een vlakke weg blijft hij te hoog in toeren te lopen om zelf die snelheid te halen.
Ik hoop dat iemand hier wat verstand van heeft. ik sleutel al heel mijn leven aan schakelbrommers en dus mijn verstand van variateurs blijft beperkt.
Alvast bedankt!