Scooter start niet

loekse

New Member
Ik heb een 1994 piaggio nrg mc1 met een ac typhoon blok. Tijdje terug heb ik er een nieuwe krukas in gedaan met nieuwe lagers en keeringen en alle andere dingen erop. Ik heb er toen een stage 6 streetrace op gezet en hij startte toen prima maar nu ik een nieuwe dr70 en 19mm carb erop heb gezet start hij niet meer.
De bougie vonkt, heeft compressie en bougie krijgt ook benzine. Ik heb de pakkingen vervangen en hij heeft ook geen valse lucht.
Mijn membraan heeft bij 1 plaatje dat ik er door kan kijken, zou dit de oorzaak zijn dat hij niet start want hij heeft ook gelopen met de streetrace toen membraan ook dat stukje open had...
 
Advertisement - register to remove this

Als je dit geconstateerd hebt, waarom heb je het dan niet gelijk vervangen?
Omdat ik dacht hij zal wel prima lopen, hij liep ook met die streetrace toen hij ook had dat je er door kon kijken...

Hij start nu iig wel maar alleen op remreiniger dus ik zal mijn membraan vervangen en kijken of hij het beter gaat doen
 
waar spuit je die remmenreiniger in?
In de carb, hij start dan even en dan als ik niks doe valt hij uit.

Heb een 19mm mezoly carb(ja niet de beste)
Met std groot filter geprobeerd(sproeier 98,94,88 en start met geen) heb ook zonder filter geprobeerd en precies hetzelfde. Als ik er een doekje voor hou nadat ik hem een paar seconden lopend heb doet hij het beter, maar zodra ik hem wil starten zonder remreiniger en met het doekje ervoor start die ook niet.
 
als ie remmenreiniger via de normale weg aanzuigt, is membraan niet de hoofdverdachte (anders blies ie die ook terug)
heeft ie lang stilgestaan/benzine verouderd?
 
als ie remmenreiniger via de normale weg aanzuigt, is membraan niet de hoofdverdachte (anders blies ie die ook terug)
heeft ie lang stilgestaan/benzine verouderd?
Nee is echt paar weken oud heb toen het blok gesplitst, nieuwe as en lagers en keeringen, heeft toen ook gelopen op de streetrace, toen die verkocht en mijn 17.5mm is toen kapot gegaan dus die 19mm gekocht met een dr70 en sinds ik deze er op heb speelt dit
 
Vaak bij een lage compressie wil een blokje wel starten op remmenreiniger maar niet op benzine.
Je zegt:

Hoe heb je die compressie bepaald?
Lijkt me dat een gloednieuwe dr wel goed aan moet, ondanks dat hij wel idd vrij lage compressie heeft...

Hoe ik het heb bepaald is vinger op bougiegat en de weerstand van het kicken.
 
Als jij een manometer in je vinger hebt is dit wel oke, denk ik. :rolleyes:


Een gloednieuwe Dr heeft geen lage compressie, lijkt mij.
Hij had idd ook hoge compressie maar nu toen ik hem uiteindelijk wou startten had hij al lagere compressie, ik zal de cil wel eens bekijken en dan kijken of ie niet al aan gort is. Anders haal ik gewoon nieuwe veertjes
 
Back
Top