Scooter start niet

Narek

Member
Beste,
Ik was vanmiddag aan het rijden met mijn vespa sprint 4t 80cc 2v.
Opeens viel hij hellemaal uit.
Ik wou hem kickstarten, maar de kickstart zit vast en wilt niet draaien. Ik heb dan even de carterkap eraf gehaald. Wat blijkt dat de krukas vast zit en niet meer wilt draaien. Betekent dit dat mijn cilinder ook kapot is of moet ik alleen de krukas vervangen, wat de wiel draait nog wel. Kan er iemand me a.u.b. verder helpen.

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Als je dan foto’s maakt kan ik je verder helpen ga er vanuit dat je naast de krukas en krukas lagers je ook een nieuwe cilinder zou moeten bestellen
Denk het ook, maar kan het misschien niet alleen de cilinder zijn die vastgelopen is? Kan dat als ik mij cilinder eruit haal en dan aan de krukas ga draaien dat die weer draait? Of is het zo als de krukas vast zit is hij meteen kapot.
 
Denk het ook, maar kan het misschien niet alleen de cilinder zijn die vastgelopen is? Kan dat als ik mij cilinder eruit haal en dan aan de krukas ga draaien dat die weer draait? Of is het zo als de krukas vast zit is hij meteen kapot.
Dacht dat je zij dat je krukas sowieso al kapot was ?

Je kunt het beste eerste de cilinder demonteren en kijken of je zuiger en de cilinder zelf nog intact is. dat kun je zien door ingesleten slijtage randen of door bijvoorbeeld op de zuiger dat er kleine hapjes uit zijn. Na het demonteren van je cilinder moet je gewoon aan je krukas draaien en kijken of deze nog soepel draait en er geen beschadigingen of kleine scheurtjes zijn ontstaan. Mocht dit het geval zijn zal je die ook moeten vervangen en natuurlijk de lagers.
 
Dacht dat je zij dat je krukas sowieso al kapot was ?

Je kunt het beste eerste de cilinder demonteren en kijken of je zuiger en de cilinder zelf nog intact is. dat kun je zien door ingesleten slijtage randen of door bijvoorbeeld op de zuiger dat er kleine hapjes uit zijn. Na het demonteren van je cilinder moet je gewoon aan je krukas draaien en kijken of deze nog soepel draait en er geen beschadigingen of kleine scheurtjes zijn ontstaan. Mocht dit het geval zijn zal je die ook moeten vervangen en natuurlijk de lagers.
De krukas zit vast. Of hij kapot is weet ik niet overmorgen zal ik alles demonteren en u op de hoogte houden. Heel erg bedankt alvast voor uw hulp en tijd waardeer het enorm.
 
Dacht dat je zij dat je krukas sowieso al kapot was ?

Je kunt het beste eerste de cilinder demonteren en kijken of je zuiger en de cilinder zelf nog intact is. dat kun je zien door ingesleten slijtage randen of door bijvoorbeeld op de zuiger dat er kleine hapjes uit zijn. Na het demonteren van je cilinder moet je gewoon aan je krukas draaien en kijken of deze nog soepel draait en er geen beschadigingen of kleine scheurtjes zijn ontstaan. Mocht dit het geval zijn zal je die ook moeten vervangen en natuurlijk de lagers.
Beste, Ik heb het blok los gehaald. Ik heb de cilinder eraf gehaald en toen kon ik weer aan de krukas draaien. Dus de krukas is goed. Mijn cilinder is dus vastgelopen. Hierbij foto’s
 

Attachments

  • IMG_8786.jpeg
    IMG_8786.jpeg
    181.6 KB · Views: 12
  • IMG_8785.jpeg
    IMG_8785.jpeg
    152.6 KB · Views: 12
  • IMG_8784.jpeg
    IMG_8784.jpeg
    249.4 KB · Views: 12
  • IMG_8781.jpeg
    IMG_8781.jpeg
    157.4 KB · Views: 12
  • IMG_8782.jpeg
    IMG_8782.jpeg
    164.5 KB · Views: 12
Back
Top