Scooter start niet (zip 4t)

Nilliboy

Member
Hallo,
Ik heb sinds een week dat mijn scooter rijdend niet meer starte. Hij begon te stotteren en er kwamen tikke ander me scooter vandaan. Daarna starte hij niet meer. Ik ging gelijk kijken of de scooter nog vonkte dat was niet het geval. Dus ik heb met een vriend zijn cdi en bougiekabel van zijn scooter gezet en een voor een op die van mij gezet. Hier bleek dat mijn bougiekabel niet goed meer was. Maar gisteren nog eens geprobeerd met mijn normalen bougiekabel en ineens vonkt die weer k ga een klein stukje rijden en ineens hoor ik de zelfde tikke onder me scooter en hij stotterd ik zet hem uit en start ie niet meer. Ik ga kijken zie ik dat er weer geen vonk is. Zou iemand weten wat ik nog kan testen?

Ik heb dit probleem al een keer eerder gehad toen het regende toen hoorde ik dezelfde tikke en stotterde die maar toen viel die niet uit. Maar als ik hem eenmaal uitzet dat start ie niet meer. De dag erna nog eens geprobeerd en starte weer als een zonnetje een reed perfect.
Groeten nils
 
Advertisement - register to remove this

Zoals Broos al opmerkte , je kan deze één voor één , of alle 3 tegelijk vervangen , ben je gelijk klaar .
Ik heb mijn bougiekabel en dop vervangen. Cdi nog niet besteld. Het rare is dat hij de ene keer wel start en de anderen keer niet. Ik heb ook als ik 100 meter rijd dat er harde tikke onder me scooter vandaan komen. Hij vonkt meestal wel maar start niet alrijd. Kan dit allemaal komen door de cdi want hij start wel af en toe.
 
Tjonge, zet er een nieuwe bougiekabel en bougiekap op en klaar.
Overslag van vonken bij mottige bougiekabels/kappen is onvoorspelbaar een kuil in de weg of een verkeersremmer of een mistige morgen of een regenbui kan deze overslag opnieuw triggeren.
Dus spendeer die paar Euro en je bent van je probleem af.
 
Back
Top