De oude eruit halen en dan nieuwe erin? Of er gewoon nieuwe bij gooien?Mischien ff nieuwe benzine erin gooien?
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en nieuwe benzine deed wonderen.
en als zelfs dat niet werkt een klein beetje kroon startolie in de cilinder spuiten.
Dan ga ik dat is goed doen.Ik zou de benzine alleen vervangen als hij echt een tijd heeft stilgestaan, een jaar ofzo.
Maak je luchtfilter eens schoon of een nieuw filter erin.
Dan ga ik dat is goed doen.
Ik had de vorige keer wel met erg weinig benzine in de tank gereden, dus zou het kunnen zijn dat het vuil wat zich onderaan de tank verzamelt in de lijding is gekomen ofzo? De carburateur is wel schoon.
Toen hij het nog deed, gebruikte ik gewoon altijd elektrische start. Altijd in een keer aan. Kickstart doet het ook gewoon.Is de staat van de accu nog oke?
Gebruik je de elektrische start of het kickstartpedaal?
Ik heb zelf een oude Aerox van 2004 maar ook deze heeft al een DC ontstekingssysteem unit en/of CDI.
Wil zeggen dat de accu dus het starten van de motor verzorgt, niet alleen de startmotor maar ook de spanning naar de CDI en vanuit daar naar de bobine en de bougie. Grondplaat en spoelen staan hier echter los van behalve dan dat deze de accu voorzien van laadspanning.
Is de accu wat laag van pep, of deze wordt niet bijgeladen, kan dit storingen veroorzaken bij het starten.
Je moet eerst de tank ff spoelen(gwn tank loshalen een beetje benzine(500 ml) erin tankdop erop schudden en dan de tank leeg kiepen.niet door de vacuumslang want dan raakt die verstopt.)
En dan nieuwe benzine erin gooien.
Ik ga zondag even kijken! Bedankt voor de tip!Oh ja....
nog een tip probeer hem eerst ff te starten zonder luchtfilter. werkte bij mij ook. En daarna gelijk het filter erop anders word je carb vies.
Ik heb even gekeken en het luchtfilter uitgehaald. Deze was aan de onderkant doordrenkt met bezine (en olie maar niet zeker of dat luchtfilter olie is of ontstekings). Zonder luchtfilter startte hij helaas niet. Nog andere ideeën?Ik zou de benzine alleen vervangen als hij echt een tijd heeft stilgestaan, een jaar ofzo.
Maak je luchtfilter eens schoon of een nieuw filter erin.
Opgelost! Naar de scooterboer gebracht. Vlotter was kapot (of zat vast) waardoor de carburateur overliep. Altijd netjes z'n beurten gehad dus van achterstallig onderhoud was er geen sprake van...Zou zeggen dat de conditie van je motorblok waarschijnlijk niet goed is (slijtage) En daardoor zoveel meer benzine nodig hebt om beter / goed te lopen. Want ik ben nog nooit een afstelling tegen gekomen die dan zoveel benzine nodig heeft, dat zelfs het luchtfilter nogal ermee vol gelopen is.
En het heeft waarschijnlijk ook te maken met wat achterstallig onderhoud..