Scooter start niet, vonkt wel

Jorne

Turbo Turbo!
Hallo,

Ik heb een probleem, mijn scooter start niet.. Hij vonkt wel, ik heb dit al vervangen omdat hij eerst niet vonkte; Bougie, dop -> kabel -> bobine, en ik heb de ontsteking van mijn oude blok, op dit blok gezet.. toen vonkte hij perfect.. Alleen hij wil niet starten (ik heb al een nieuwe voet / kop pakking eronder gedaan, en de pakkingen bij de carb.) ..
Verder na 20x kicken ofzo dan komt er een hele harde knal uit de uitlaat, soort geluid van 10 ballonen die tegelijk kapot gaan! Toen heb ik dus even mijn uitlaat eraf geschroeft om te kijken wat er aan de hand was.. toen ik dat deed kwam er opeens allemaal witte rook uit de uitlaat.

Dit betekend dus dat hij pas verbrand in de uitlaat zelf!

Wie weet wat er aan de hand is, liefst zo snel mogelijk antwoorden

Edit; De bougie wordt ook nat, en als ik deo in de cil spuit via het bougie gat start hij ook niet..

Advertisement - register to remove this

Hij heeft een vonk, zoals het topictitel zegt, dus aan de massa kan het niet liggen.

De reden dat de ontsteking vlak voor het hoogste punt zou moeten zijn is; het mengsel ontbrand niet direct. Als de ontsteking vlak voor het hoogste punt is, ontbrandt het mengsel op het hoogste punt. Door de beweging die de cilinder al heeft draait hij verder de goede kant op, en wordt dan naar beneden gedouwd. Je hebt zo wel de hoogste compressie/vermogen.

jornep; probeer hem gewoon even precies 180graden gedraaid ten opzichte van nu. Kijken of dat werkt... ik denk namelijk van wel

Originally posted by AzZ_KiKr
dude die onsteking zit goed :)

heb je nog wel compressie??? maybe keerring die slecht zit ofso

krijg die wel lucht?

Hoe zie je dat?
Kan je misschien n beetje uitleggen hoe n ontsteking in elkaar zit? Ik heb nl. ook geen vonk op mn Italjet...
Meet maar 5V op mn pickup. Ask weet hoe n ontsteking werkt kan ik t probleem misschien vinden

Originally posted by Cipher
Hoe zie je dat?
Kan je misschien n beetje uitleggen hoe n ontsteking in elkaar zit? Ik heb nl. ook geen vonk op mn Italjet...
Meet maar 5V op mn pickup. Ask weet hoe n ontsteking werkt kan ik t probleem misschien vinden

Kan liggen aan de Ontsteking zelf, Cdi, Bobine, Bougiedop, bougie..

JA, ik weet dat het aan al die dingen kan liggen. Maar wil weten waar het aan ligt. Ga niet alles nieuw kopen.

Bougie lijkt ok, de bougiekabel ook.
Ik heb zo mn twijfels over de CDI en de ontsteking.
Ik meet als ik probeer te straten 4.8V wisselspanning op mn pickup als ik probeert te starten. Op mn bougiedraad meet ik ook maar n paar volt.
Krijgt mn CDI te weinig, of geeftie ie te weinig?

Maar als je uitlaat ploft, dan is je ontstekingstijdstip gewoon niet goed, lijkt mij. Dus dan lijkt het mij dat ie er neit goed opzit. Maja.. zie mn sig :)

die zwarte spoel is je onstekings spoel, als je dat uitmaat moet er +-400V uitkomen :)

die andere spoelen samen zijn je lichtspoelen. daar komt zo rond de 12V uit.

Ik dacht niet da er veel volt op je pick up stond. aangezien dit gewoon een signaal geeft wanneer de vonk moet over springen.

Cipher zijn je spoelen beschadigd??? zitten er krassen of so op? dat is dat ik voorhad. zodat die niet meer vonkte;

probeer ook es eerst gewoon nieuwe bougie. ook al vonkt die nog.

(Ik heb mijn vliegwiel gister er goed opgezet,op dat spietje en dit is het resultaat! zie bericht hieronder.)
Ja bedankt allemaal, ik denk dat hij gister was verzopen ofzo.. ik starte hem vanmorgen namelijk in 1 keer! WHOOPAA.. maar nu een probleem als ik vol gas geef rijdt hij maar 5 km/u :D en dan moet ik heeel hard rennen en erop springen dan rijdt hij 30km/u maar zo wil ik het natuurlijk niet he ..

wie kan me hiermee helpen!

Laat maar zitten, te vaag hehe.. vanmiddag na ong een 1 KM gereden te hebben BAM.. vastloper, circlipje eruit gesprongen.. maar oke volgende week krijg ik een nieuwe 50 CC of 70 CC voor maar 20 euro (incl zuiger). Dus misschien lukt het dan wel..

Originally posted by AzZ_KiKr
die zwarte spoel is je onstekings spoel, als je dat uitmaat moet er +-400V uitkomen :)

die andere spoelen samen zijn je lichtspoelen. daar komt zo rond de 12V uit.

Ik dacht niet da er veel volt op je pick up stond. aangezien dit gewoon een signaal geeft wanneer de vonk moet over springen.

Cipher zijn je spoelen beschadigd??? zitten er krassen of so op? dat is dat ik voorhad. zodat die niet meer vonkte;

probeer ook es eerst gewoon nieuwe bougie. ook al vonkt die nog.

ik start toch maar wel ff n nieuw topic, keb teveel vragen om dit topic voor te misbruiken :)

Heb je wel een dezelde vliegwiel gebruikt want ik wou een x een vliegwiel van minarelli horizontaan op mij vertikale blok zetten maar de plaats van de spie was heel anders op dit vliegwiel dus als ik die er op had gezet zonder dat ik het gezien had dan had ie ook ergens in sintjuttemus gevonkt dus misschien een idee?

Back