Ik heb er zelf ook allemaal nog maar heel weinig verstand van hor, maar kan je proberen uit te leggen wat ik weet.
Je zuiger beweegd op en neer en daardoor beweegd je krukas.
Als je zuiger boven is moet je benzine/luchtmengsel ontsteken, en je zuiger naar beneden douwen.
Je mengels moet op precie shet juiste moment ontsteken, ik gok op het moment dat je zuiger NET voorbij het hoogste punt is.
Als je zuiger voor het hoogste punt staat en je mengsel ontsteekt, wordt je zuiger terug geblazen (en ga je achteruit rijden
)
Als je een ontsteking hebt als je zuiger beneden staat, blijft hij beneden staan.
Het moment waarop je een ontsteking hebt wordt door je ontsteking bepaald,welke op je krukas zit. Dit werkt met een kein contactje oid welke op je krukas zit, en rondjes draaid in je ontsteking. Dit contactje moet du sop de juiste plek zitten....
Of je dit zelf kan uitmeten en afstellen weet ik niet.. maar het valt te proberen lijktme
Haal je ontsteking los, en je cilinderkop eraf.
Draai aan je krukas tot je ziet dat je zuiger op zijn hoogste punt staat. Zet nu je ontsteking zo vast zodat hij contact maakt, en dus voor de ontsteking zorgt.
Maar zoals ik zij.. ik ben ook nog maar een beginner. Zoek eens op dit forum hoe een ontsteking werkt...daar heb je denk ik meer aan dan dit