Ik had wat wijzigen toegevoegd aan de post. Weet niet of je die hebt gezien.Zo aan het starten te horen heeft de motor geen compressie , weet je zeker dat de nokkenas op tijd staat , en hoeveel klepspeling heb je ?
Dat is in je carterkap toch? Wat op je v-snaar zitstarterkrans vergeten??? het klinkt naar niks.
Die ga ik straks bekijken. ik had in de nieuwe cilinderverpakking 1 losse piston die ik de rechterkant had gemonteerd als ik t goed heb en 2 in zakjes die ik aan de linkerkant had gemonteerd(met de driehoekpunt naar beneden) is dit juist gedaan?Heb je de films bekeken ? Ik zou nieuwe pakkingen gebruiken , let op bij de voetpakking dat het olie kanaal goed open is .
Kop op spanning aantrekken en kruislings . Zuiger in oliën en cilinder wand ook , zuigerveren 120 graden t.o.v elkaar monteren , merktekens naar boven , en de chromen veer boven .
Had ik net even opengedaan om te kijken of de ketting daar goed zatKlopt heb je dit open gehad ?
Met piston bedoel ik die kleine ringen die je in de zijkant van je zuiger stopt waar dat busje in gaat.Sorry kan je even niet volgen , met losse piston , bedoel je daar de zuigerveren mee ? Zuigerveren monteren zoals op de tekening met merkteken naar boven , en de sloten 120gr van elkaar verdraaid. Zuiger met het teken , in , naar de inlaat dus woordje, in , ook naar boven
Als je de starterkrans niet gemonteerd had zou ook je v snaar los liggen , ik ga daar niet van uit.
wat je op je oude cilinderkop hebt gedaan, doet niet terzake, want die is er nu af, heb je dat bij je nieuwe ook gedaan?Op de oude cilinderkop had ik kleppen etc gesteld. Hij deed het gewoon prima voordat ik mijn cilinder en cilinderkop had veranderd
dus je zet 2 pistonpennen intotaal? 1 links 1 rechts. Want ik had er 2 aan een kant en 1 aan 1 kant (intotaal 3)Oke de pistonpen , als ik die monteer doe ik alvast aan èèn kant de ring erin , dan over de drijfstang , en dan de ander erin , let wel goed op dat ze helemaal in de gleuf zitten . Bij sommige zuigers zit er in het gat een uitsparing , daarmee kun je de borgring er makkelijk mee uitkrijgen.
Ik ben m nu weer aan het demonteren en opnieuw monterenpistonpenveer
Post automatically merged:
wat je op je oude cilinderkop hebt gedaan, doet niet terzake, want die is er nu af, heb je dat bij je nieuwe ook gedaan?
Ik ben bezig met demonteren en dit is hoe ik mijn zuiger en cilinder ben aangetroffenDat je geen compressie hebt kan verschillende oorzaken hebben : nokkenas staat niet op tijd , kleppen blijven openstaan , compressie blaast langs zuiger carter in , distributie ketting niet gespannen (dus van tijd ).
Heb je nadat je alles hebt gemonteerd de motor eerst met de hand een paar slagen rond gedraaid ? Zodat je zeker weet dat alles vrij loopt , als de zuiger de kleppen hebben geraakt heb je nu een probleem . Dan zul je alles weer moeten demonteren en nakijken . Punt is nu dat je geen compressie hebt. Als je nu met je hand het vliegwiel draait zal je ook geen weerstand voelen , als de nok op het vliegwiel in de buurt van de pickup komt . Dit moet je elke 2e de slag heel duidelijk voelen.( compressie slag)
Post automatically merged:
hier filmpjes over montageen deel 2
Oh de benamingen haal ik door elkaar. Pistonpen is dat busje en pistonveer zijn die kleine ringen. Bedanktnee, links en rechts van je pistonpen zet je elk 1 pistonpenveer
die dienen om je pistonpen op zijn plek te houden, ik hoop voor jou dat er geen 1 (aan die kant waar je er twee had) uit gesprongen is, want dan is cilinder gelijk weer klaar.
Ja mijn fout ik had bij suggesties waarschijnlijk perongeluk gedrukt op het woord cilinder toen ik cilinderkop typte. Dat ik niet precies alles weet is waar, vandaar dat ik vragen op dit forum stel om te leren als iets niets duidelijk is of als ik er niet uitkom (dat is ook het doel van dit forum zou je denken). Er waren splinters ja, die heb ik nu weggehaald. Er was geen pistonveer uit de zuiger gesprongen, heb de dubbele nu ook weggehaald. Zo ziet het er nu uit (zie foto). Waar ik die pistonpenveer heb is waar ik de dubbele had.je haalt wel meer door elkaar, foto 2: onderkant cilinderKOP
als we je willen helpen is het wel handig de beestjes bij hun naam te noemen.
zijn dat splinters in de kop en afdrukken daarvan in de zuiger?
Is goed zal ik doenLeg ook een doek over de carter opening rond de drijfstang , zodat dit goed dicht zit. Ik heb zo maar het vermoeden dat dit delen zijn van de zuigerveren. En je moet voorkomen dat ze in je carter belanden.