Scooter start niet meer na vervangen schroefjes gaskabel

Aerox_Rene

Well-Known Member
goeiemorge,

gister waren de schroeven van me broertjes gaskabel losgetritl ofzo 8P
maar gaskabel er weer op gezet nieuwe schroeven erin,
en toen 1x trappen en hij was aan, geven we gas valt die uit, en sindsdien start die niet, en daarvoor liep die prima.
heeft iemand miss tips ?
 
Advertisement - register to remove this

ja die zit er nog zoals daarvoor op :)
vanochtend de carb. erafgehaald en paar uur in benzine laten liggen.
flotterbakje enzo weer vol laten lopen maar gebeurd nog steeds niks.
ik heb net nog een paar x proberen te kicke en toen kwam ik er achter dat er benzine
in de uitlaat zit, kan dit komen doordat ik de carb. eraf gehaald heb?
 
hijs verzopen :) daarnet kick ik hem nog een paar x en ging hij aan (zonder uitlaat erop)
vlotterbakje zit goed aangesloten, alleen de powerfilter die zit er niet helemaal goed op met iets om hem er strak omheen te zetten, zo reed ik al sinds midden januari mee.
de bougie word zwart, als ik hem er uit haal en kick een paar x (niet op contact) komt er alleen maar lucht uit.

Iemand ideeën?
 
  • Titel aangepast, was "malaguti firefox"
  • 1 probleem, 1 account, svp niet door elkaar heen posten dat werkt niet echt verduidelijkend

Je bougie wordt zwart terwijl er alleen maar lucht uitkomt volgens jou? Beetje tegenstrijdig he.

Afgaande op je startpost trek je gewoon veels te veel (valse) lucht. Powerfilter wordt sowieso afgeraden, monteer liever je originele filter en stel de boel daar op af. Als je het toch weer werkend wil krijgen zoals het was zorg dan gewoon dat alles netjes en degelijk vastzit met de juiste pakkingen en klemmen en schroeven, zodat je geen extra/valse lucht meer trekt.

Hij zou niet echt mogen kunnen verzuipen als je alleen de gaskabel hebt veranderd he en hij uitvalt als je gasgeeft (dat is sowieso vaker teveel lucht dan teveel benzine, als hij uitvalt zodra je gas geeft). Heb je de gasnaald wel teruggezet zoals die stond? Ofwel op welk gleufje zit je clipje?
 
ja sorry me broers account stond nog aan op deze pc waar ik nu trouwens nog op zit, ik zal eens proberen het wat beter aan te sluiten. als dat het geval is me bougie vonkt alles is nog normaal volgens mij ik heb nergens aan gedraaid maarja ik zal het even proberen :)
 
hij valt zowiezo uit naar 5 seconden, sproeier er weer uitgehaald en er weer ingezet.
ook ff bij me membraam staan kijke en daar zit een klein spleetje tussen echt heel klein maar, ik hoorde dat als ik me mond op de opening zet en blaas en een xtje zuig zou ik wete of het er gewoon doorstroomd. is zon dun ijzeren plaatje die er op zit duur?
 
dit kan je makkelijk testen. hou even je hand voor het gat vande uitlaat hij zou na een sec gewoon moeten uitvallen. als hij dat niet doet = valse lucht

Als hij dan niet uitvalt is je uitlaat lek of niet gemonteerd, dat heeft weinig met valse lucht te maken. Valse lucht is bij je inlaat, dat de pakking onder je spruitstuk niet meer lekker is of je luchtfilter er maar half op hangt bijv.
 
Als hij dan niet uitvalt is je uitlaat lek of niet gemonteerd, dat heeft weinig met valse lucht te maken. Valse lucht is bij je inlaat, dat de pakking onder je spruitstuk niet meer lekker is of je luchtfilter er maar half op hangt bijv.

net een ringetje gekocht voor me filter, en een nieuwe pakking onder de uitlaat, valse lucht zal het wss niet zijn. ik wacht nu ff tot morgen dan krijg ik een nieuwe gaskabel. kzal vnmiddag ff naar een scooterdealer ofzo gaan ff kijken voor nieuwe membraam plaatjes.
 
Back
Top