Scooter start niet meer na vervangen kabelboom

Felixdesoussa

New Member
Hallo, goedemiddag allemaal.

Ik zal zo duidelijk mogelijk alle uitleggen naar mijn kunnen.

ik heb een santini capri gekocht die het niet deed en gewoon zelf aan de praat heb gekregen :). Nieuwe accu, carburateur schoongemaakt, luchtfilter schoongemaakt en nieuwe bougie(stelt waarschijnlijk niet veel voor maar vond ik toch leuk).
Ik heb de kappen er allemaal af gehaald opgescheurd en er een nieuw kleurtje op gespoten. Nou ben ik bij een probleem gekomen waar ik helaas de mist in ga. Elektra…Mijn koplamp en achterlicht deden het niet. Ik had een andere kabelboom(van een andere capri) en ben systematisch de kabelboom gaan vervangen, ik had al gauw door dat de elektra en beetje in de war was en kreeg toen ook de motor niet meer aan de praat. Weer de oude kabelboom geplaatst en alle elektra deed het weer(behalve koplamp) gok ik want ook nu deed de motor het weer het niet.
Ik sta nu een beetje met mijn handen in het haar haha. Misschien dat iemand hier raad mee weet. Is dit gebruikelijk bij het vervangen van een kabelboom? Kan het probleem aan de bougie liggen(die is gloednieuw)

Ik hoor graag van jullie.

Mvg Sam
 
Advertisement - register to remove this

Vonkt de bougie?
Indien deze scooter een killswitch heeft, staat deze goed?
Indien deze scooter een jiffyscakelaar heeft is je zijstandaard ingeklapt?
Dankjewel voor je bericht, de zij standaard is ingeklapt:p(heb dit al eerder meegemaakt, je voelt je dan echt een sukkel haha)
Killswitch was nog niet aangesloten.

Ondertussen doet ie het weer na paar keer kicken.(elektrische start werkt ook normaal) killswitch werkt niet. Zal ergens aan de bedrading liggen geloof ik dan want ben weer terug bij het probleem van de koplamp en achterlicht.
 
Staat er niet toevallig een elektrisch schema in de usermanual van deze scooter?
Zo Ja, even scannen of een heel duidelijke foto maken en hier posten.
Dan kunnen we je misschien gericht helpen.

  • Werkt de verlichting ook niet als de motor loopt?
  • Zijn de lampjes niet gewoon stuk?
  • Toen de verlichting het wel nog deed, brandde de verlichting alleen als de motor draaide of ook al als je enkel de scooter op contact zette?
  • Geen zekering defect?
  • Je zegt dat de kill-switch het ook niet meer doet. Bij de meeste scooters zit de kill-switch bij de schakelaarcluster van het rechter handvat, zo ook als je een aan-/uitschakelaar hebt voor de verlichting. Zit de connector van de handvatcluster wel goed in elkaar gestoken, maken alle pinnetjes goed contact en zijn ze schoon en niet geoxideerd?
 
Ik heb zojuist een multimeter besteld om verder te kijken. Denk dat er ergens een kink in de kabel zit
Andere relais geprobeerd en daar was niks mis mee.
-verlichting werkt ook niet als motor loopt.
-lampjes zijn ook gewoon heel, heb ze het een paar keer zien doen
-brande ook op contact
-zekering ook niet(zit nieuwe op)
-bekabeling zag er goed uit( pinnetjes zal ik wel even naar moeten kijken)
Killswitch zit idd rechts,
Verlichting grootlicht/stadslicht zit links.
Ik hoop dat ik je goed begrepen heb.

Denk dat ik misschien te snel een thread had aangemaakt. Ik ga nogmaals kijken naar de bekabeling. En zal dan wel een update sturen.

Dankjewel voor het antwoorden!

Mvg,

Fijne avond


Sam
 
Back
Top