This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter start niet en maakt raar geluid bij het kicken

Volgende keer eventjes inrijden met gepaste smering.
Als je nu goedkoop en snel een zuigertje erin plempt, zien we je wel terug.
Groet,
 
TS heeft hier blijkbaar niks aan. Gaat het ene oor in en het andere oor uit.
En dan over een aantal dagen/weken is hier weer een topic maar dit maal met een vastloper. Zal me niets verbazen en hij zal zeker niet de eerste zijn.

@TS, sorry dat ik het zeg maar je bent erg eigenwijs. Je komt hier met een vraag en krijgt van verschillende mensen tips die je vervolgens weg wimpelt. Begrijp me niet verkeerd maar de leden hier hebben jaren ervaring terwijl jij pas net komt kijken. Ik wens je veel succes ermee, ik ga er geen moeite en energie meer in stoppen. Als je je antwoord en plan toch al klaar hebt, waarom hier vragen komen stellen?

Op je laatste filmpje zie je de groeven gewoon zitten. Ga je dit toch zo monteren dan zien we je vanzelf wel weer terug zoals andere leden ook al zeggen.

Geloof me maar dat stukjes zuigerveer wel degelijk onderin het blok terecht komen. Zal TS vanzelf achterkomen als de boel weer vastnaait.
 
Last edited:
Ik sluit het ook niet uit he.. Echter als je denkt dat de zuiger nog compleet is en het niet lijkt of er stukjes missen dan kan je het risico nemen.
Het is natuurlijk altijd beter om het spul helemaal uit elkaar te trekken dan sluit je het 100% uit.

Bij mij skipper had ik ook een vastloper en daar heb ik enkel de cilinderkit vervangen. Ik was overtuigd dat alles stukjes aanwezig waren en je kunt hier goed zien dat alle stukjes vastgebrand zitten op de zuigerwand.

Het is even goed kijken of je geen stukjes van de zuiger of zuigerveer mist. Bij TS lijken er stukjes zuigerveer te missen dus er is wel een risico dat er iets in het carter ligt. Nogmaals, alles uit elkaar trekken is altijd beter daar hebben jullie gelijk in.

Het risico van vervangen is echter aan de TS en hierbij draagt hij zelf alle verantwoording.

 
Je zou de cilinder misschien kunnen laten höhnen en er dan een overmaat zuiger weer mee kunnen rijden