Scooter start niet en maakt raar geluid bij het kicken

Volgende keer eventjes inrijden met gepaste smering.
Als je nu goedkoop en snel een zuigertje erin plempt, zien we je wel terug.
Groet,
 
Trek je blok nou maar uit elkaar kan je garanderen dat er rommel tussen je krukas zit. Dan is het 1x starten en weer alles naar de tering. Als je van geld af wil mag je het ook gelijk naar me overmaken hoor haha. Maargoed als jij hoort op welk punt je zuiger staat als het spul kapot loopt en denkt dat het er via de uitlaat uit is geschoten dan wens ik je veel succes. Maarja als dat van dezelfde persoon komt die dacht dat het met een zuigertje viel op te lossen....
Ik geef het op succes ermee
TS heeft hier blijkbaar niks aan. Gaat het ene oor in en het andere oor uit.
En dan over een aantal dagen/weken is hier weer een topic maar dit maal met een vastloper. Zal me niets verbazen en hij zal zeker niet de eerste zijn.

@TS, sorry dat ik het zeg maar je bent erg eigenwijs. Je komt hier met een vraag en krijgt van verschillende mensen tips die je vervolgens weg wimpelt. Begrijp me niet verkeerd maar de leden hier hebben jaren ervaring terwijl jij pas net komt kijken. Ik wens je veel succes ermee, ik ga er geen moeite en energie meer in stoppen. Als je je antwoord en plan toch al klaar hebt, waarom hier vragen komen stellen?

Op je laatste filmpje zie je de groeven gewoon zitten. Ga je dit toch zo monteren dan zien we je vanzelf wel weer terug zoals andere leden ook al zeggen.

Joo als je geld en tijd wil verdoen dan vervang je alleen de zuiger.

Die cilinder en zuiger zijn gewoon klaar. Het gaat om honderdste milimeters die het verschil maken en dat is zo te zien al te ver. Stukjes die bij je krukas liggen dat kan meevallen. Ik heb nog nooit gehad dat na een vastloper er iets bij de krukas lag maar zeg nooit nooit.
Geloof me maar dat stukjes zuigerveer wel degelijk onderin het blok terecht komen. Zal TS vanzelf achterkomen als de boel weer vastnaait.
 
Last edited:
Ik sluit het ook niet uit he.. Echter als je denkt dat de zuiger nog compleet is en het niet lijkt of er stukjes missen dan kan je het risico nemen.
Het is natuurlijk altijd beter om het spul helemaal uit elkaar te trekken dan sluit je het 100% uit.

Bij mij skipper had ik ook een vastloper en daar heb ik enkel de cilinderkit vervangen. Ik was overtuigd dat alles stukjes aanwezig waren en je kunt hier goed zien dat alle stukjes vastgebrand zitten op de zuigerwand.

Het is even goed kijken of je geen stukjes van de zuiger of zuigerveer mist. Bij TS lijken er stukjes zuigerveer te missen dus er is wel een risico dat er iets in het carter ligt. Nogmaals, alles uit elkaar trekken is altijd beter daar hebben jullie gelijk in.

Het risico van vervangen is echter aan de TS en hierbij draagt hij zelf alle verantwoording.

20210331_190002-jpg.61642
 
Ik was erg wild aan het rijden op een koud blokje, ik remde super hard voor een auto en hoorde een sleepig geluid, zette direct mn contact af en sindsdien start die niet meer, heeft compressie heeft vonk en de piston ziet er door het bougiegat normaal uit, als ik na paar keer kicken wat benzine in mn cilinder krijg ontsteekt die maar hoor ik knetter achtig geluid, weet niet hoe dit komt dit geluid is erg luid zoals kortsluiting geluid, ik krijg hem niet startend
Is een mbk booster uit 2011 met dr50 200kms mee gereden, orginele onsteking
Je zou de cilinder misschien kunnen laten höhnen en er dan een overmaat zuiger weer mee kunnen rijden
 
Back
Top