Compressie meter heb ik niet, ik hield mn vinger op het bougiegat en ik werd erin getrokken dus dat klonk goed, alleen enig ideee van het geluid dat vond ik special?Wild rijden met een koud blok en een cilinder van 200 km oud is het recept voor een vastloper/warmloper.
Niet zo heel verstandig dus en vragen om problemen.
Dus ik zou eens beginnen met het loshalen van de cilinder en de cilinderwand, de zuiger en de zuigerveren bekijken.
Beter nog compressie meten!!!
Nee niet geslipt het lijk me ook warmloper of vastloper omdat ik alles toekneep en het cilinder dus snel naar andere snelheid moest maar ik vind het alleen raar het knetter geluid bij 5-10 kicken dat ik tehoren krijgAandrijflijn gangbaar en rollers etc nog op hun plaats? Heb je geslipt?
Groet,
https://drive.google.com/file/d/180sMFI7Nw7_pdYUuwlYHh2tTbN7tIRgN een filmpje van de cilinder met de cilinderkop eraf, deze lijkt mij toch oke?Als ie vast is gelopen dan kun je geen 5 of 10 keer kicken.
Knetter geluid is misschien gewoon tijd voor een nieuwe bougie?
Zal wel meevallen met de schade gok ik want hoe wild wil je rijden met een dr50.... check dus eerst je bougie maar eens want ook al vonkt een bougie kan die alsnog kapot zijn. Als verder alles nog soepel draait en alles wat vast moet zitten nog vast zit blijft er weinig anders over
Nu kan je het normaalgezien zien sorryKan het filmpje niet zien
Cilinder lijkt mij goed hij vonkt maar na een paar keer kicken ontploft het mengsel maar hoor ik een knetter precies zoals kleine vuurwerkjes, ik vind het raar want het zag eruit als een vast/warmloper hoe ik plotseling aan de kant stond door op koud blok enzo rijdenKan het filmpje niet zien
Was goed afgesteld, nu heb ik het ontdekt erg klein brokje af de zuiger aan de uitlaatkant hierdoor dat geluid waarschijnlijk dat het de ontploffing is die direct naar de uitlaat gaat cilinderwand lijkt me ok best nieuwe zuiger kopenKan aan mij liggen maar zit heel die zuiger nou vol met putjes van detonatie? Dan kun je hem wel wegflikkeren vrees ik. Trek die cilinder er eens af dan kun je wat zien. En ff niet je zuiger meer op en neer laten gaan voor je nog meer kapot maakt.
Was alles wel goed afgesteld? Of zo maar wat erin gedaan en rijden maar?
Denk je dat die in mn carter zit, enige manier om dat te horen/zien)Je hebt nog geluk gehad als ik het verhaal lees. Had zomaar compleet vastgenaaid kunnen zitten.
Die zuiger is oud ijzer dus de cillinder waarschijnlijk ook
Dat kleine stukje zuigerveer hoeft niet perse de uitlaat zijn ingegaan. Kan zomaar in je blok liggen. Ik durf er zelfs geld op in te leggen dat ie in het blok ligt ipv uitlaat.
Dit word blokje splitsen
Zit nu te denken voor nieuwe piston te steken, de cilinderwand is nog oke en die is van dr, als ik nu een carenzi zuiger steek gaan die 2 goed tesamen iemand ervaring mee?Zou je denken ja? Hoe ziet je wand eruit want deze is finaal naar de godverdomme
Als ik die zuiger zie dan kan ik je garanderen dat de cilinder niet oke is.
Zeker weten of iets in je blok ligt weet je pas als je hem openmaakt of wanneer je gaat rijden en alles opnieuw vastloopt.
Je hebt de motor te zwaar belast met een koude motor terwijl de delen niet goed op elkaar zijn ingesleten. Het gevolg is dat je zuiger en cillinder elkaar beschadigd hebben.
Plaats anders eens een foto van de cillinderwand.
De cegementen/zuigerveren die zaten er nog op dat klein stukje denkik nou ook niet omdat het aan de bovenkant is net aan de uitlaatkant valt het hoogstwaarschijnlijk daar in, nieuwe cilinderkit steken dan maarJoo als je geld en tijd wil verdoen dan vervang je alleen de zuiger.
Die cilinder en zuiger zijn gewoon klaar. Het gaat om honderdste milimeters die het verschil maken en dat is zo te zien al te ver. Stukjes die bij je krukas liggen dat kan meevallen. Ik heb nog nooit gehad dat na een vastloper er iets bij de krukas lag maar zeg nooit nooit.