Scooter start alleen op remreiniger

DaniM

Member
Ik weet het, deze vraag is al veel gesteld maar ik kom er maar niet uit.
Ik heb een Piaggio typhoon 1993-1997 en mijn scooter start alleen op remreiniger. Als ik dan ga rijden rijd die eigenlijk best prima. Als ik te veel gas geef valt die wel terug totdat die echt goed warm is.
Als ik er ook eenmaal wat ingespoten heb kan ik ook wel blijven rijden maar hij start gewoon niet zonder.
Ik heb een nieuwe carb van 17,5 mm Dus daar kan het niet aan liggen toch?
Alvast bedankt voor het helpen!

Advertisement - register to remove this

Hoe test ik dit?
Post automatically merged:

Oké ik heb hem gevonden. Deze kan niet meer vast gezet worden op bijna carb want de vorige eigenaar heeft hem afgebroken, ik kan hem wel erin duwen maar tijden het rijden of gas geven schud deze eraf

Oké ik heb hem gevonden. Deze kan niet meer vast gezet worden op bijna carb want de vorige eigenaar heeft hem afgebroken, ik kan hem wel erin duwen maar tijden het rijden of gas geven schud deze eraf
Dan moet je dit euvel eerst fiksen , dat klopt natuurlijk niet , heb je daardoor misschien door het verrijkings kanaal teveel benz.

Ik heb er nu dus een elektrische choke opzitten, als die eraf valt gaat die stationair heel hoog lopen.
De uitlaat hangt een klein stukje los aan de cilinder dus daardoor mist die ook veel druk
Ik ga de membraam checken maar hoe weet ik of die nog goed is?image.jpg Uitlaat zit maar met een boutje vast.

Ik heb er nu dus een elektrische choke opzitten, als die eraf valt gaat die stationair heel hoog lopen.
De uitlaat hangt een klein stukje los aan de cilinder dus daardoor mist die ook veel druk
Ik ga de membraam checken maar hoe weet ik of die nog goed is?View attachment 77338 Uitlaat zit maar met een boutje vast.
Membraam even in het licht houden. Dus via het gat in t licht kijken . Als je door de plaatjes licht ziet , niet goed. Toe aan vervanging dus.

Ik ga de membraam checken maar hoe weet ik of die nog goed is?
image.jpg
Uitlaat zit maar met een boutje vast.
Uitlaat moet zoiezo vast zitten en je choke repareren, denk dat je dan een heel eind in de goede richting zit.

Back