Scooter sneller laten lopen?

BlackRox 2k7

Well-Known Member
Hé mannen,

Enig idee wat er nog verbeterd kan worden aan mijn setup? Ik heb het gevoel dat ik gewoon niet het maximale uit mijn cilinder haal en dat hij wat inhoudt.

Cilinder: Top Performances Trophy 70 (stock)
Uitlaat: Yasuni R
Krukas: Motoforce Racing
Carburateur: Dell'Orto 17,5mm
Variateur: Power1
Koppelingshelft: Malossi Torque Driver

Enig idee om hem nog wat feller te laten lopen? Ander membraan (of kleppen)?
Scooter lijkt trouwens ook erg snel uit de vertanding te lopen, vanaf de 75km/u loopt hij al op in toeren? :|

Blokje draait eigenlijk met een constant toerental tussen de 9500-9700rpm maar op topsnelheid zo'n 10.500rpm.
 
Advertisement - register to remove this

andere vertanding zou ik zeer zeker doen , dit zal de toeren die je maakt omzetten in snelheid , ipv van afbouwen in vermogen ,wat uiteindelijk er in resulteerd dat je de scooter op hogere snelheid ook beter doortrekt mits je de juiste vertanding kiest.

mischien dat een Gianelli shot nog wat feller is verder.

andere membraanplaten is een must , de stalen platen die er std in zitten willen nog wel eens scheuren met alle gevolgen van dien.
 
Mijn huidige uitlaat vind ik prima, die blijft er dus ook ten alle tijden onder hangen. ;)
Met een langere vertanding trekt hij onderin toch niet meer zo super?
Nu komt af en toe het voorwiel van de grond, wil ik graag zo houden.

Zou een 19mm carburateur nog wat verschil gaan uitmaken? Kan ik eventueel zelf nog wat aan mijn cilinder aanpassen? :)
 
mja , dat ligt aan het vermogen , als het vermogen genoeg is geeft ie er niks om.

met zo'n setup kan ie een langere vertanding MAKKELIJK doen , je hebt zat vermogen , maar met een langere vertanding word je power teminste goed verdeeld ipv alles onderin.

mijn ac50 blok met 14mm (sobw blok) kon dat zelfs trekken....

als ik een blok klaarmaak voor op straat met dergelijke setups zet ik er altijd een langere vertanding in , een std vertanding is gewoon te kort. en met die setups kun je over het algemeen leuke wheelies maken :)
 
Ik heb genoeg vermogen (8.4-8.5pk op de testbank, constant), maar behoud ik die trekkracht vanuit stilstand wel?
Dus het felle wat ik nu heb, blijft?

Trouwens, wat versta je onder leuke wheelies? Ik moet wat achterover trekken wil de scooter omhoog komen. ;)
 
mja , dat moet je toch , en het is het 1 of het ander , of als een sjonnie wegrijden met een bokkerig ding dat bij 80 begint je jengelen van de toeren.

of je hebt een strak lopende scooter die ook daadwerkelijk hard wil en alsnog goed optrekt. door een langere overbrenging zal ie wel anders optrekken maar weinig minder.


als je zo graag met het voorwiel omhoog wilt rijden moet je er wat voor doen. bovendien vind ik het veel stoerder om dat zelf te doen , en als je setup goed is afgesteld zal dat zeker ook goed willen..

en dus niet van die nepwheelies ..
 
Dus met een DR70 moet ik wel autowheelies kunnen halen, zelfs met een andere vertanding?
Scooter is nu prima afgesteld (loopt continue 9600rpm), niets mis mee, denk ik?
 
Back
Top