Scooter rijdt zeer onzuinig, hoe bij jullie?

Amersfoort1992

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een gilera runner 2008. Hij rijdt nu +- 80. Ik tank naar mijn idee echt gigantisch veel. Ik heb het even uitgerekend en ik kom uit op, 1 op 16. Dat is dus echt niet normaal naar mijn idee. Ik rijdt wel heel erg veel moet ik zeggen dus kosten zijn hoog. Maar in verhouding boeit het niet voor mijn gemiddelde. Het is echt 1 op 16. Mijn sproeier is op dit moment een 72. Ik ben bang als ik een stapje terug ga dat mijn scooter minder lekker rijdt en de kans op warmlopers enzo toenemen. Mijn vraag is. Wat zijn jullie ervaringen? Hoeveel is het bij jullie? en wat adviseren jullie mij.

Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

Heb hetzelfde probleem, rij elke dag 25 km. En die van mij rijd 1 op 20 en is alleen ontgrenst.

Kost me elke 5 dagen zo'n 10 euro (mengsmering)

Is idd nadeel van opvoeren & veel rijden.

That's life :)

ja als je zuinig wilt rijden moet je de scooter standaard laten. Weet niet of je er een grote carb op hebt zitten anders kun je de originele er weer opzetten (denk niet dat dit het geval is). toch vind ik gemiddeld 1 op 16 best te doen dat haal ik echt niet met mijn runner :) (maarja 24mm he :P)

nieuwe runner heeft std een 17.5 carb;)
toch vind ik 1:16 dan nog veel,
mijn senda ori ontgrenst heeft std ook 17.5 en ik rij 1:23 ongeveer
je zou er een kleinere carb op kunnen zetten (denk aan 12mm ofzo)
maar dan heb je wel wat minder kracht.

dat is onzin , die 17,5 mm verneem je niks van op zo'n setup tov een 12mm..

als er std een 54 sproeier in zat kun je gerust terug gaan naar 68 , maar lijkt me sterk dat dat het probleem op lost.

1:16 KAN vrij normaal zijn.

en het ligt er natuurlijk aan wat voor afstanden je rijd en darabij nog wat voor wegen..
als je constant op moet trekken zal je scooter veel meer verbruiken dan wanneer je stukken van kilometers kan rijden zonder te hoeven stoppen en weer optrekken..

kijk eens naar de kleur van je bougie.. of die goed is en niet te zwart bijvoorbeeld..
en door een maatje kleiner in sproeier zal je scooter niet opeens een stuk minder gaan verbruiken hoor :)

Gewoon half gas rijden +rustig optrekken :)
Als je hard rijd is het logisch dat ie veel meer verbruikt.
Je rijd volgas 80... als je je gas voor "de helft" terug draaid zakt ie bv terug naar 70.
Zo lekker door blijven puffen en je zal zien dat ie aanzienlijk minder verbruikt.

Ik vind 1 op 16 gewoon normaal bij zo'n snelheid (80).

Hmm ik rijd nog steeds ongeveer 80/85 echte km's.
Dr70 12mm sitoplus en rijd met 1 liter ongeveer 21km.

Ik tank altijd 1 liter en rijd dan van amsterdam naar hoofddorp
en weer terug.
Tijdens die weg sta ik ongeveer 8 keer voor een stoplicht.
Maar het meeste is het rechtdoor rijden zonder te stoppen
voor een aantal kilometers.
Vind hem lekker zuinig rijden .
Het is wel zo dat ik het nog net haal als ik hem thuis wegzet en later
naar de pomp wil rijden haal ik het tot de hoek dan valt die al uit:P

Back