scooter probleem

fransplukker

New Member
ik heb problemen met mijn aerox 2takt. de scooter heeft startproblemen. verzuipt steeds en wanneer ik na een lange tijd probeer te starten met steeds bougie eruit en schoonmaken etc start ie soms. voor de rest rijd hij prima maar wanneer ik hem bijvoorbeeld heel even ergens neer zet om naar de supermarkt te gaan of iets. voldoet het zelfde probleem opnieuw. iemand die tips heeft?

Advertisement - register to remove this

Luchtfilter schoon en droog?
Welke sproeier zit op welke set-up?
Hoe is de carb afstelling?
Groet,
luchtfilter is gewoon netjes droog en schoon. afstellingen heeft er niks mee te maken aangezien de scooter hiervoor gewoon in een kick aansloeg en er niks aan de hand was.

Vlotternaald goed dicht? , als je hem ergens neerzet na het rijden en de naald dicht niet helemaal goed meer af , zou die over kunnen lopen , met de benz die nog in de slang zit , en zo verzuipen.

Vlotternaald goed dicht? , als je hem ergens neerzet na het rijden en de naald dicht niet helemaal goed meer af , zou die over kunnen lopen , met de benz die nog in de slang zit , en zo verzuipen.
denk niet dat dat het is. ben er achter gekomen dat me bougie niet nat word van de benzine maar koelvloeistof aangezien het niet vlamt als ik er een aansteker bij hou. misschien dat het al verdampt zou kunnen maar het ruikt ook niet naar benzine. er gaan 2 slangetjes vanaf me carburateur naar me cilinderkop waar koelvloeistof door heen gaat die mischien het probleem voor doen. maar lijkt me niet dat ik deze moet loskoppelen?

groet, frans

Kan dan ook je koppakking zijn , heb je dan ook koelstof verlies ? Of witte rook als hij wel weer start?
Ruikt het naar zure balletjes (koelvloeistof lucht) .

Kan dan ook je koppakking zijn , heb je dan ook koelstof verlies ? Of witte rook als hij wel weer start?
Ruikt het naar zure balletjes (koelvloeistof lucht) .
koelvloeistof en witte rook heb ik zeker. dat andere durf ik niet te zeggen. maar als de koppakking lekt veranderd toch niet dat me cilinderkop volstroomt met koelvloeistof door die 2 leidingen vanuit me carb?

Als je koppakking lekt , kan het ook van je koelsysteem via de pakking boven de zuiger komen , heeft dan niets met je carb verwarming van doen.

Back