Scooter omkeuren naar brom met ander blok

Ruurd43

New Member
Hallo
Ik heb een Piaggio zip 4t snor. ik heb laatst een ongeluk gehad waardoor mijn scooterblok Total loss is. Zelf heb ik besloten om een 2 takt Piaggio zip blok met leesbare nummers te kopen om eronder te zetten. Nu vraag ik me af of ik mijn scooter kan laten omkeuren naar brom zonder problemen. En als ik een wokmelding zou krijgen of ik de scooter gewoon met het 2takt blok kan laten keuren.
Mvg
Sem
 
Advertisement - register to remove this

Hallo
Ik heb een Piaggio zip 4t snor. ik heb laatst een ongeluk gehad waardoor mijn scooterblok Total loss is. Zelf heb ik besloten om een 2 takt Piaggio zip blok met leesbare nummers te kopen om eronder te zetten. Nu vraag ik me af of ik mijn scooter kan laten omkeuren naar brom zonder problemen. En als ik een wokmelding zou krijgen of ik de scooter gewoon met het 2takt blok kan laten keuren.
Mvg
Sem
Als je alles netjes ombouwt met werkende elektra en een passend subframe kan je hem gewoon laten keuren en het bloknummer laten registreren bij je framenummer, kost wel ff wat moeite maar dan heb je ook wat!
 
ik raad het af om te doen op eigen kracht. ik zou naar een garage toegaan om zeker te weten of alles goed is voor de keuring.
die gasten bij het RDW naaien je ook maar met het kleinste probleempje
 
Als je alles netjes ombouwt met werkende elektra en een passend subframe kan je hem gewoon laten keuren en het bloknummer laten registreren bij je framenummer, kost wel ff wat moeite maar dan heb je ook wat!
Moet ik bij de rdw dan kiezen om mijn snorfiets om te bouwen naar bromfiets ?
Post automatically merged:

ik raad het af om te doen op eigen kracht. ik zou naar een garage toegaan om zeker te weten of alles goed is voor de keuring.
die gasten bij het RDW naaien je ook maar met het kleinste probleempje
Heb mijn scooter bij een vriend van me staan die zijn eigen zaak heeft. Gaan alles in orde maken en netjes maken en dan maar hopen dat ik hem kan laten keuren
 
Valt allemaal best mee bij de RDW, ik heb laatst hetzelfde gedaan met mijn vespa LX.
Ik heb het 2v blok vervangen voor een 4v blok en hem van brom naar snor laten omkeuren.
Deden nergens moeilijk over, het enige is dat je zeker moet weten dat je blok "eerlijk"is.
Het nadeel is dat je dat nergens kan controleren alleen RDW kan dat, het enige wat je zelf kan doen is het bloknummer controleren op stop heling
 
Valt allemaal best mee bij de RDW, ik heb laatst hetzelfde gedaan met mijn vespa LX.
Ik heb het 2v blok vervangen voor een 4v blok en hem van brom naar snor laten omkeuren.
Deden nergens moeilijk over, het enige is dat je zeker moet weten dat je blok "eerlijk"is.
Het nadeel is dat je dat nergens kan controleren alleen RDW kan dat, het enige wat je zelf kan doen is het bloknummer controleren op stop heling
Waar heb je gekeurd
Post automatically merged:

Valt allemaal best mee bij de RDW, ik heb laatst hetzelfde gedaan met mijn vespa LX.
Ik heb het 2v blok vervangen voor een 4v blok en hem van brom naar snor laten omkeuren.
Deden nergens moeilijk over, het enige is dat je zeker moet weten dat je blok "eerlijk"is.
Het nadeel is dat je dat nergens kan controleren alleen RDW kan dat, het enige wat je zelf kan doen is het bloknummer controleren op stop heling
Ja mijn blok is eerlijk. Komt van een eerlijke zip 2 takt af zit er hopelijk morgen of donderdag op
 
Valt allemaal best mee bij de RDW, ik heb laatst hetzelfde gedaan met mijn vespa LX.
Ik heb het 2v blok vervangen voor een 4v blok en hem van brom naar snor laten omkeuren.
Deden nergens moeilijk over, het enige is dat je zeker moet weten dat je blok "eerlijk"is.
Het nadeel is dat je dat nergens kan controleren alleen RDW kan dat, het enige wat je zelf kan doen is het bloknummer controleren op stop heling
Dus als dat nummer daar niet tussen staat dan is het goed?

En als het blok helemaal geen nummer heeft (en dan praat ik over een minarelli H blok (die uit de winkel is gekocht)
 
Dat weet ik niet, waarschijnlijk kan er een nummer ingeslagen worden als je kan aantonen dat jij de koper/eigenaar bent van dit blok.

Ik weet dat als je een nummer in het frame wil laten slaan door rdw het 89 euro kost
Post automatically merged:

@ ruud Bij de RDW in Elsloo
 
Valt allemaal best mee bij de RDW, ik heb laatst hetzelfde gedaan met mijn vespa LX.
Ik heb het 2v blok vervangen voor een 4v blok en hem van brom naar snor laten omkeuren.
Deden nergens moeilijk over, het enige is dat je zeker moet weten dat je blok "eerlijk"is.
Het nadeel is dat je dat nergens kan controleren alleen RDW kan dat, het enige wat je zelf kan doen is het bloknummer controleren op stop heling
Wat heb je allemaal meegenomen naar de keuring
 
kentekenbewijs en rijbewijs, de rest regel je online.

Als je daar aankomt moet je je melden en betalen en dan word je opgeroepen om ,met de scooter naar binnen te gaan voor de keuring.
Die duurt ongeveer 15min.

Optische controle
Controle remmen
Controle lichten, knipperlichten
Frame en bloknummer controle
Rollenbank
Aantal db (hebben ze bij mij niet gecontroleerd)
Post automatically merged:

En als laatste word het frame en bloknummer door hun database gehaald om te kijken of het niet gestolen is
 
kentekenbewijs en rijbewijs, de rest regel je online.

Als je daar aankomt moet je je melden en betalen en dan word je opgeroepen om ,met de scooter naar binnen te gaan voor de keuring.
Die duurt ongeveer 15min.

Optische controle
Controle remmen
Controle lichten, knipperlichten
Frame en bloknummer controle
Rollenbank
Aantal db (hebben ze bij mij niet gecontroleerd)
Post automatically merged:

En als laatste word het frame en bloknummer door hun database gehaald om te kijken of het niet gestolen is
Bedankt voor de reactie ik heb genoeg info nu.
 
Hey, moet je bij het omkeuren ook het kentekenpasje van je nieuwe blok meenemen?
Post automatically merged:


Hoi, moet je bij het omkeuren ook het kentekenpasje laten zien van je nieuwe blok? Heb dit kentekenpasje gehad maar nog niet op mijn naam laten zetten. Moet wel wel gebeuren?
mvg
Bij je blok hoort geen kentekenpas, die zit bij je frame.
 
Back
Top