Scooter loopt te hard voor keuring

Tph

New Member
Hallo,

Ik heb laatst een piaggio zip type 3 gekocht, met duitse papieren. De hele scooter is gereed voor de keuring bahalve de snelheid, hij loopt zo’n 52 km/h op gps (heb niet op een extreem lange weg gereden dus zou iets sneller kunnen zijn laten we zeggen 55 km/h) nu zat ik te denken aan een simpele varioring om hem tijdelijk wat langzamer te laten lopen maar heb geen idee welke breedte die zou moeten zijn, iemand enig idee? En ohja mijn remlicht werkt alleen met de achterrem, de voorrem heeft geen sensor( de draden zitten wel in de kabelboom) is dat nodig om daar een sensor om te zetten?

Mvg naud.
 

Attachments

  • IMG_0243.jpeg
    IMG_0243.jpeg
    459.4 KB · Views: 0
Advertisement - register to remove this

En ohja mijn remlicht werkt alleen met de achterrem, de voorrem heeft geen sensor( de draden zitten wel in de kabelboom) is dat nodig om daar een sensor om te zetten?
Als alles is voorbereid in de kabelboom, met andere woorden het heeft er wel op gezeten en gewerkt, zou ik de remschakelaar ook opnieuw plaatsen en aansluiten.
Kost geen drol en moeite en is toch weer een puntje waar hij niet op afgekeurd kan worden als ze het ontdekken.

nu zat ik te denken aan een simpele varioring om hem tijdelijk wat langzamer te laten lopen
De kans is dan wel aanwezig dat de onbegrensde cdi dit gaat compenseren door meer toeren te maken en de scooter overtoeren gaat draaien.
Persoonlijk zou ik de flow door het blok wat verlagen door het plaatsen van een prop in de uitlaat en een kleinere hoofdsproeier.
 
Als alles is voorbereid in de kabelboom, met andere woorden het heeft er wel op gezeten en gewerkt, zou ik de remschakelaar ook opnieuw plaatsen en aansluiten.
Kost geen drol en moeite en is toch weer een puntje waar hij niet op afgekeurd kan worden als ze het ontdekken.


De kans is dan wel aanwezig dat de onbegrensde cdi dit gaat compenseren door meer toeren te maken en de scooter overtoeren gaat draaien.
Persoonlijk zou ik de flow door het blok wat verlagen door het plaatsen van een prop in de uitlaat en een kleinere hoofdsproeier.
Hoi, de uitlaat is gewoon de standaard uitlaat met in de bocht een extra bocht voor de begrenzing, en verwacht dus dat de prop der ook in zit, ga t morgen ff checken sproeier zou idd ook kunnen heb alleen geen sproeiersetje liggen voor dellorto ( reed met polini carb op men vorige scooter en die sproeiers passen niet op dellorto) en heb dus liever een varioring, heb je toevallig een idee welke dikte ik daarvoor nodig heb? Misschien dat ik die wel nog heb liggen namelijk.
Post automatically merged:

Als alles is voorbereid in de kabelboom, met andere woorden het heeft er wel op gezeten en gewerkt, zou ik de remschakelaar ook opnieuw plaatsen en aansluiten.
Kost geen drol en moeite en is toch weer een puntje waar hij niet op afgekeurd kan worden als ze het ontdekken.


De kans is dan wel aanwezig dat de onbegrensde cdi dit gaat compenseren door meer toeren te maken en de scooter overtoeren gaat draaien.
Persoonlijk zou ik de flow door het blok wat verlagen door het plaatsen van een prop in de uitlaat en een kleinere hoofdsproeier.
en als ik sproeiers ga doen welke maat denk je ongeveer, zit nu 74 in en heb keuze tussen sproeierset 70-88 en 50-58, want heb natuurlijk het liefst 70-88 omdat ik dat nog wel zal gaan gebruiken maar denk eigg dat dat al te groot is.
 
Last edited:
Back
Top