Scooter loopt niet stationair en stottert in het begin

Gideonsfx

New Member
ja dus mijn honda sfx reed prima met sproeier 82. ik had er 80 ingestoken maar liep niet goed dus 82 er weer in. toen begon het stotteren tot de 30 ongeveer en stationair lopen doet ie niet meer.
setup: malossi 70cc, dellorto 17.5mm, malossi koppeling, racevario met polini halfpoulie, polini powerfilter.
zit momenteel sproeier 78 in want bougie is steets zwart.
Ik heb al geprobeerd mijn schroeven in carburateur af te stellen maar dit doet niks, ik kan rijden met schroeven eruit en met dichte schroeven.
heb 7.5g rollen erin.
 
Advertisement - register to remove this

als je schroeven van je carburateur niets doen, zitten de kanaaltjes ervan verstopt of trek je valse lucht.
controleer op valse lucht met snufjes remmenreiniger of deo op en rond spruitstuk, maak carburateur schoon en tank verse, goede benzine.
 
Ik heb dus al met deo gespoten en met carburateurreiniger hem schoongemaakt, ik tank 98 en meng zelf?
ik zou het echt niet weten hoe en wat

ik prik zelf zo veel mogelijk de sproeiers en kanaaltjes fysiek door met een draad uit een oude remkabel en vooral bij stationairsproeiers blijkt dat vaak nodig.
het is geen goed teken dat je motor niet reageert op het verdraaien van stelschroeven, dat is voor mij een teken dat de kanalen er naartoe of vandaan gewoon dicht zitten, òf dat er elders iets compleet verkeerd zit. heb je ook recentelijk nog eens geprobeerd te stellen? misschien ìs er wel een vuiltje losgekomen nu en verzuipt je motor juist doordat je stationair nu ineens te rijk is.
en in welke verhouding meng je zelf? heb zelf weinig ervaring met 70 cc maar de consensus is hier dat sproeiers toch wel groter mogen.
 
Back
Top