Scooter komt op touren maar rijdt niet

Hans2

New Member
Hallo,

Ik heb net een nieuwe sito plus uitlaat op mijn scooter gezet en een nieuwe malossi variateurset. Maar nu heb ik een probleem als ik mijn scooter start dan komt die wel op touren en loopt die goed stationair alleen hij komt voor geen ene meter voorruit als ik gas geef. Het gaat om een Puch zip type 1. Weet iemand misschien hier meer van?

Advertisement - register to remove this

6g malossi rolletjes, de koppeling weet ik niet hoe oud die is. Die is door de vorige eigenaar wel is vervangen maar ik schat rond de 7000-8000km oud

Heb je alle bussen enzo gemonteerd?

Filmpje mss?
Wat bedoel je met bussen precies? Als ik thuis ben zal ik wel een filmpje maken.
Post automatically merged:

Wel is er gister een stukje van de koppeling segment afgebroken toen ik hem in de werkbank had gezet. Misschien kan het daar aan liggen.

sproeier te klein /of uitlaat verstopt.
Is de Membraan begrenzer er uit ?( Plaatje met klein gaatje tussen spruitstuk en Membraan )
Uitlaat is denk ik niet verstopt want 2 dagen geleden zat die er al op met originele vario en toen deed de scooter het wel. Membraan begrenzer was er al uit dacht ik, ik ga het voor de zekerheid wel ff na kijken. Ik zal nu eerst even de sproeier verander na 74 nu zit er een sproeier 65 in.

STD Piaggio gebruikt meestal Hoofdsproeier : 70 -76.met clipje van de gasnaald in de midden . Met STD Airbox.
Ik heb nu sproeier 74 erin en hij doet het dankjewel! Alleen maakt die wel veel overtouren. Zal ik dan de rolletjes moeten vervangen? Heb ook nog gele trekveren van malossi liggen alleen ik weet niet als die goed samen gaan met gele drukveer malossi.

Back