Scooter keuze

revliz

Well-Known Member
hallo allemaal,

ik zit met een probleem! ik weet namelijk niet wat ik moet doen :( dus ik dacht ik ga het hier vragen omdat ik zelf
niet heel veel verstand heb van scooters etc.

Ik wil een scooter kopen maar weet niet welke...
Ik zou eerst wat informatie geven over wat ik precies wil..

- Ik wil hem niet opvoeren dus ik hou hem lekker standaard.
- Ik gebruik hem alleen om lekker te touren en naar werk te rijden maja werk is niet ver weg dus heel veel km's ga ik niet rijden
- Ik wil een scooter met een sportief uiterlijk dus iets in de richting van een aprilia sr 50.

heb niet echt een budget maar zou het fijn vinden als ik een scooter zou kunnen vinden rond de 1500 a 1600,-

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op het internet voor scooters met redelijke prijzen en kom telkens merken tegen zoals AGM, TGB, Baotian etc.
uiteraad heb ik al veel op google rond gekeken en lees telkens dingen zoals ja AGM & baotian komen uit china dus ze zijn waardeloos etc.
en dan hoor je weer van anderen dat het er weer aan ligt hoe je ermee omgaat en of je hem opvoerd of niet.
Ook heb ik ergens gelezen dat er weer verschil zit in china & taiwan ? dat taiwan beter zou zijn want TGB is volgens mij uit taiwan en agm en baotian uit china.
ook kwam ik een Kreidler RMC-G tegen en was benieuwd of iemand me kon vertellen hoe deze is ?
heb het gevoel dat het ook een waardeloos chinees merk zou zijn maar ik kan er niet echt ervaringen over vinden dus ik dacht misschien weten jullie hier meer.
Eigenlijk is mijn vraag wat moet ik doen ! ik zat namelijk ook te denken aan een 2dehands aprilia sr street of sr 50
ik wil gewoon alleen niet te veel geld uitgeven aangezien het meer een scooter voor de lol wordt en niet voor serieuze afstanden etc.
en stel je voor dat ik voor een 2de hands aprilia ga wat is het beste om op te letten ?
Ik ga hem dan sowieso bij een dealer halen ivm vertrouwen en 3 maanden garantie
maar wat is een normale prijs ? wat vinden jullie de max voor het aantal km's op de teller ? is een 2de hands wel de moeite waard ? etc

ik hoop dat jullie me kunnen helpen en alvast bedankt voor de hulp !

greetzzz9||6
 
Advertisement - register to remove this

hal
- Ik wil een scooter met een sportief uiterlijk dus iets in de richting van een aprilia sr 50.


Marktplaats ! Gewoon doen , of een firefox of aerox of phantom.
Ik had als ik jou was iig een minarelli blok gedaan ipv die
taiwanese/chinese rommelpot. Onderdelen zijn makkelijk te krijgen en
altijd goedkoop.. bij die chinese rommel kom je vaak in de imitatie
onderdelen wat ook weer taiwanese massaproductie troep is +ralf+
 
Marktplaats ! Gewoon doen , of een firefox of aerox of phantom.
Ik had als ik jou was iig een minarelli blok gedaan ipv die
taiwanese/chinese rommelpot. Onderdelen zijn makkelijk te krijgen en
altijd goedkoop.. bij die chinese rommel kom je vaak in de imitatie
onderdelen wat ook weer taiwanese massaproductie troep is +ralf+

marktplaats lijkt me niet echt slim aangezien ik niet zou weten waar ik op moet letten dus dan weet ik ook niet wat die gast ermee gedaan zou kunnen hebben...

dan wordt het eerder een 2dehands bij een dealer kopen maja wat zijn dingen die belangrijk zijn dan ? ik bedoel hoeveel km's op de teller max bijv ? etc
 
tgb is wel veel beter dan bv een chinees, je moet het een beetje zien als A, B en C merken. ;) chinees is C al die andere taywanezen zoals sym enzo (san yang motorcycles) zijn B merken. als je echt waar voor je geld wild zou ik dus voor een A merk gaan (piaggio, yamaha, honda en alles waar een mina of pia blok onder zit)

verdiep je gewoon een keer erin gebruik hier de searchs en je komt al een hele boel meer teweten. ;)
 
in nederland misschien wel hier is het merk helemaal nog niet bekent. ken iemand die een 4takt sym heeft is verder niks mis mee btw maar als hij uit onderhoud terugkomt is er altijd wel iets dat niet goed gedaan is.
 
mja als je een goed product verkoopt moet je ook service krijgen zeker als je garantie hebt en dat doe je niet door elke fietsenmaker scooters te doen laten verkopen zoals de meeste merken wel doen die uit die regio komen...
 
ja het probleem is gewoon dat ik door google niet veel wijzer wordt want er zijn nu zelfs dealers die beweren op hun site dat TGB nu onder de a merken valt maar merken zoals AGM en baotian zijn B merken... maja misschien dat ik dan toch maar een nieuwe aprilia sr street koop omdat ik dan in iedergeval cker weet dat ik kwaliteit heb en 2 jaar garantie natuurlijk... maar ik vindt de TGB bullet rs echt niet lelijk hoor en ik vindt het ook wel een mooie prijs... en hoor van veel mensen goede ervaringen tenminste meer dan met baotion bijv ofzo dusja :)
 
ja het probleem is gewoon dat ik door google niet veel wijzer wordt want er zijn nu zelfs dealers die beweren op hun site dat TGB nu onder de a merken valt maar merken zoals AGM en baotian zijn B merken...
dat zijn verkopers praatjes he.. zoon baotian zie je meer stuk of half uit elkaar gehaald tekoop staan dus dat zegt wel al iets van de kwaliteit. (hier in BE toch)
mensen !

ik zit nu te twijfelen! of het wordt een TGB bullet OF Sym Jet Sport X

welke is beter ? en waarom ?

alvast bedankt ! 9||6
tja dat kunnen wij niet zeggen dat is jou keuze.
waarom moet het trouwens een nieuwe zijn? is het je eerste scooter?
 
dat zijn verkopers praatjes he.. zoon baotian zie je meer stuk of half uit elkaar gehaald tekoop staan dus dat zegt wel al iets van de kwaliteit. (hier in BE toch)

tja dat kunnen wij niet zeggen dat is jou keuze.
waarom moet het trouwens een nieuwe zijn? is het je eerste scooter?


Het is mijn eerste scooter ja ;) en waarom een nieuwe ? ik koop altijd alles het liefst nieuw omdat ik dat meer vertrouw.
Ik bedoel een tweedehands is misschien goedkoper maar ik spaar liever wat door zodat ik 2 jaar garantie heb en tenminste zeker weet dat ik een nieuwe scooter heb en niet een tweedehands waar al van alles mee gedaan is.
en als ik voor een goede tweedehands aprilia zoek ( dus weinig km's, in perfecte staat zowel motorisch als uiterlijk ) ben je alsnog wel 1500,- a 1600,- kwijt dus dan kan ik net zo goed een nieuwe sym jet sport xr kopen want die zijn 1600 nieuw met 2 jaar garantie ! maar ik bedoelde met mijn vraag welke volgens jullie beter was ? sym of TGB ;)
 
sleutel je zelf niet graag? ik zou nooit een splinternieuwe scooter kopen trouwens als je hem weer verkoopt met bv maar 6k (wat soms zelfs niet klopt) maakt je het meeste verlies. tja je kan altijd een miskoop doen. die 2jaar garantie is niet op bewegende onderdelen ofzoiets dus als na anderhalf jaar je scooter vastloopt heb je denk ik nietzoveel aan die garantie (dacht ik kan ook anders zijn)
moet het een scooter zijn? een brommertje is namelijk veel fijner voor te leren sleutelen. (als je dat zou willen)

welke de beste vande 2 is weet ik niet heb nog nooit aan een sym gesleuteld, tgb wel maar niet zoveel ervaring mee :)
 
sleutel je zelf niet graag? ik zou nooit een splinternieuwe scooter kopen trouwens als je hem weer verkoopt met bv maar 6k (wat soms zelfs niet klopt) maakt je het meeste verlies. tja je kan altijd een miskoop doen. die 2jaar garantie is niet op bewegende onderdelen ofzoiets dus als na anderhalf jaar je scooter vastloopt heb je denk ik nietzoveel aan die garantie (dacht ik kan ook anders zijn)
moet het een scooter zijn? een brommertje is namelijk veel fijner voor te leren sleutelen. (als je dat zou willen)

welke de beste vande 2 is weet ik niet heb nog nooit aan een sym gesleuteld, tgb wel maar niet zoveel ervaring mee :)

ik heb totaal geen verstand van scooters en sleutel er dus ook niet aan en ben ook niet van plan om dat in de toekomst te doen, en waarom een scooter ? ik vindt een sportieve scooters gewoon veel mooier dan een brommer en de TGB en SYM zijn allebei 1599,- wat ik een mooie prijs vindt maja ben nu dus alleen nog benieuwd welke van de 2 de betere is... 8)
 
Back
Top