Ik ben gister dus aangehouden !
ik was mijn nrg aan het afstellen, en ik was dus nog niet verzekerd en reed zonder kappen en zonder achterrem rond !
toen ik om wilde keeren om weer op weg naar huis te gaan (ik stond dus nog stil op de bushalte waar ik aan het wachten was tot ik om kon draaien) kwam er een woute kar aan gereden, die stopte langs mij en vroeg naar mijn certificaat, daarna belde hij een collega op en mijn scooter werdt op de aanhanger naar het woute bureau gebracht !
daar aangekomen vroegen ze naar het "type goedkeurings nummer" ik heb daar nog nooit van gehoord, dus ik zeg ik zou niet weten war dat moet zitten. Toen werdt mij verteld dat als ik dat nummer niet had mijn scooter in beslga wordt genomen en ik um dus ook niet meer terug krijg ! Daarna moest ik in de hal van het wouten bureau wachten en de wouten gingen op internet opzoeken waar het goedkeurings nummer op een nrg hoort te staan. Na lang zoeken op internet zijn ze erachter gekomen dat het goedkeurings nummer op een sticker op het frame staat (in de buurt van de cdi unit) dus ik heb samen met de wouten die sticker gezocht, en die sticker ook gevonden, maar die sticker is gewoon zilver en je kunt dus niet lezen wat er op staat (de sticker is gewoon helemaal versleten). En nu hebben ze me dus gezegd dat ze mijn scooter in beslag nemen als ze het nummer nergens kunnen vinden, (maar ik wet nu al dat ze het niet kunnen vinden omdat ik gewoon verwacht dat het op die sticker hoort te staan). Dus nu ben ik waarschijnlijk mijn nrg kwijt !
maar mag dit zomaar ? en zo nee, wat kan ik hier allemaal tegen doen, en welke redenen kan ik opgeven bij een eventueel bezwaarschrift ?
alvast bedankt !