scooter in beslag genomen :(

S

sr racing

Guest
Ik ben gister dus aangehouden !

ik was mijn nrg aan het afstellen, en ik was dus nog niet verzekerd en reed zonder kappen en zonder achterrem rond !

toen ik om wilde keeren om weer op weg naar huis te gaan (ik stond dus nog stil op de bushalte waar ik aan het wachten was tot ik om kon draaien) kwam er een woute kar aan gereden, die stopte langs mij en vroeg naar mijn certificaat, daarna belde hij een collega op en mijn scooter werdt op de aanhanger naar het woute bureau gebracht !

daar aangekomen vroegen ze naar het "type goedkeurings nummer" ik heb daar nog nooit van gehoord, dus ik zeg ik zou niet weten war dat moet zitten. Toen werdt mij verteld dat als ik dat nummer niet had mijn scooter in beslga wordt genomen en ik um dus ook niet meer terug krijg ! Daarna moest ik in de hal van het wouten bureau wachten en de wouten gingen op internet opzoeken waar het goedkeurings nummer op een nrg hoort te staan. Na lang zoeken op internet zijn ze erachter gekomen dat het goedkeurings nummer op een sticker op het frame staat (in de buurt van de cdi unit) dus ik heb samen met de wouten die sticker gezocht, en die sticker ook gevonden, maar die sticker is gewoon zilver en je kunt dus niet lezen wat er op staat (de sticker is gewoon helemaal versleten). En nu hebben ze me dus gezegd dat ze mijn scooter in beslag nemen als ze het nummer nergens kunnen vinden, (maar ik wet nu al dat ze het niet kunnen vinden omdat ik gewoon verwacht dat het op die sticker hoort te staan). Dus nu ben ik waarschijnlijk mijn nrg kwijt !

maar mag dit zomaar ? en zo nee, wat kan ik hier allemaal tegen doen, en welke redenen kan ik opgeven bij een eventueel bezwaarschrift ?

alvast bedankt !
 
Advertisement - register to remove this

een typegoedkeuring is iets wat de importeur krijgt als de scooter voor NL wordt goedgekeurd..

in dit geval kan je bij Piaggio het typegoedkeuringsnummer vragen van NRG van een bep. bouwjaar

voor zover ik weet moet dit (sticker) niet verplicht op je scooter zitten...
wel framenummer etc.. als er voor je framenummer een NL staat betekent dit dat het frame sowieso onder de typegoedkeuring valt... anders mag je frame zo'n nummer niet dragen
 
Last edited:
ja maar ze zeggen dat het op je scooter zit als je um nieuw koopt, en dat ik dus niet meer mee op de weg mag en dat ie dus in beslag wordt genomen :(

dus zo'n goedkeurings nummer is eigenlijk nie eens verplicht :?
 
bullshit...
het belangrijkste is je FRAMEnummer...

een sticker is namelijk niet een geldig bewijsmateriaal denk ik..
slijtage... verkleuring enzo enzo

stel je voor dat je frame en/of scooter in de sloot beland... en de sticker wordt aangetast of beschadigd ofzo... wat dan?
mag je niet meer rijden? yeah right...
 
ja dat dacht ik dus ook, want die sticker is bij mij ook gewoon versleten, maar die agent zei dat ik die sticker net zo goed onleesbaar had kunnen maken met een beetje wasbenzine :S
 
ik hoor daarbij net dat hetzelfde nummer van de sticker ook gewoon op je frame moet staan...

de sticker blijkt enkel om makkelijker leesbaar/vindbaar te zijn
 
dus het hoort ergens op je frame te staan, maar hoe moet je dan weten waar het staat bij een nrg mc2 ??
 
Je moet gewoon even een mailtje sturen naar die instantie voor al die wetten ben de naam ff kwijt en het verhaal duidelijk uitleggen dan krijg je een mailtje terug met de wetten die daarop slaan en wat verplicht is en wat niet. Die laat je dan gewoon zien en dan kunnen ze hem niet in beslag nemen als dat nummer niet verplicht is.

ik heb het zelfde gedaan toen mijn brommer op de rollenbank moest en niet gekoeld werd toen heb ik precies verteld hoe het was gegaan en gevraagd of dit wel allemaal volgens de regels ging toen kreeg ik een mail terug met de exacte regels voor een rollenbank test.
 
die van mij werd ook een x ingenomen, toen ben ik met al m'n scooter papieren, aankoopbewijs enzo naar het bureau gegaan en ik kon zo weer naar huis rijden!
 
Back
Top