Scooter in beslag bij 2de keer boven de 1kw?

PoPe

Well-Known Member
Hallo,

Na ongeveer een jaar zonder boete's overal vanaf te komen was ik dan gisteren de lul en werdt ik op de rollerbank geplaatst.

Ik zal niet het hele verhaal gaan uitleggen aangezien jullie waarschijnlijk daar toch geen behoefte aan hebben :p.
Feit is dat ik op de rollerbank 1,7 haalde. Wat dus opzich nog wel meevalt wat betreft andere setups hier op het forum te zien ;)

Ik vroeg alleen aan de agent wat er nu gebeurt als ik een 2de keer opgepakt wordt en wat er dan gebeurt als die weer te hard gaat. Hierop antwoorde die dat ze hem dan in beslag nemen en dat die dan door zo'n "sloper" gaat. :S

Hij vertelde daarbij dat ze dat nu mogen doen wegens een nieuw project hier in Flevoland genaamd Easyride. Ik heb dus wat informatie op internet hierover gezocht. En op hun site staat echter dat ze pas bij de 3de keer je scooter in beslag mogen nemen en dat er dan een beslissing door de rechter wordt
gemaakt.

Mijn vraag is dus zijn dit nou weer puur fabeltjes wat die agent mij verteld? Of is er mischien iemand die hier ervaring mee heeft in Flevoland?

Ik vind de bekeuring prima en wist ook wel dat het een keer zou komen. Maar meteen bij 2de keer scooter in beslag en dan meteen dat ding door zo sloper te halen vind ik wel wat hard.
 
Advertisement - register to remove this

In heel nederland komen er steeds meer van die projecten om scooterrijders te naaien :) .

Als er op de site van dat project staat dat hij na 3x word ingenomen zal dat wel zo zijn..

Ik denk eigenlijk gewoon dat die agent je probeert bang te maken zodat je wel wat aan je scooter gaat doen.
 
Ja inderdaad.. beetje klote al die projecten van die polities overal.. :p

Dat dacht ik zelf dus ook al... mischien dat ik binnenkort eens langsrijd of als ik die agent weer zie dat ik hem daar eens op wijs dat het op de internet site heel anders staat aangegeven.
 
ik ben vandaag ook gepakt was de 1e x met mn zenith en bij mij werd ook gedreigd dat ie de volgende x gesloopt zou worden, ik woon dan wel niet in flevoland maar als dat hier in breda ook is is er toch wel een kans denk ik dat ze het doen. maja die gasten denken zoiezo dat ze je alles kunnen maken net wat al gezegd word als hun hem meenemen en naar die sloper willen sturen moet de rechter altijd nog toestemming geven...
 
Het lijkt mij heel sterk dat ze zo'n boete zullen geven bij de 2de keer. Mischien zoudde ze het wel doen bij een zéér zware setup maar zelfs dan vind ik het wel een ontzettend hoge boete.

Ik denk dat ik het maar niet te serieus ga nemen. Na wat rondvragen schijnen deze dreigementen wel zo vaak rond te gaan.
Toch knijp ik hem wel goed denk ik volgende keer als ik aangehouden wordt.

Hopelijk kan er ook nog iemand reageren die hier meer ervaring mee heeft uit Flevoland.
 
Ik kom dan wel niet uit flevoland maar uit limburg en daar zeiden ze het dus ook,

ik had 1.8 en vroeg net als jij wat er de volgende keer gaat gebeuren, ze zeiden niet direct dat hij naar de sloper ging maar hij werd iig wel ingenomen,

van die site van jou kan wel kloppen want ik had vandaag een vriend gesproken die zei dat het pas bij de 3e keer mocht (beslag nemen) en eerder alleen boetes.

misschien dat iemand het weet of iemand zin heeft ff naar het bureau te stappen om te vragen :) (hint hint..)
 
Nou, ik ben nu 3 keer op de rollerbank geweest (alledrie de keren in Amsterdam).
1,2 (stdd uitlaat)
1,4 (ZX)
1,3 (ZX)
en heb alledrie de keren een boete gehad en verder niets.
oja, de eerste keer dat ik op de bank moest (bij het technisch hoofdbureau) zag ik wel dat de jongen achter me zijn uitlaat moest inleveren :S

Bij 2 KW mogen ze je scooter pas innemen (was een vriend van me bijna gebeurt maar hij werd toch maar dik gematst, 86 euro boete)

Ik weet niet hoe het inmiddels zit met dat malle wetsvoorstel:
2X = scooter kwijt
 
Ik zal het jullie wel eens even vertellen hoe het hier nou bij ons precies zit. Hier in Den Bosch maakt het geen reed uit hoe vaak je gepakt wordt zolang je onder de 2Kw zit. Kom je hierboven, wat een vriend van mij nou al 2 keer heeft gehad, dan wordt hij als je voor de 3e keer boven de 2 Kw komt in beslag genomen. Dit heeft de politie hem persoonlijk verteld toen ze hem thuis om 10 uur op zaten te wachten nadat hij erui genaaid was en toen ff mee naar de rollerbank kon komen.
 
Ook behoorlijk lullig als je opgewacht wordt door de politie.. :/

Ik ben sindsdien niet meer opgepakt dus kan nog steeds niks bevestigen hierover hehe.. :p

Zo te zien verschilt het toch overal.. ik denk dat er national gezien geen peil op te trekken valt.. Wat ik overigens wel raar vind eigenlijk.. In Amsterdam krijgt een auto toch ook geen hogere boete als die geflits wordt op de snelweg dan bijvoorbeeld in Rotterdam..
Heel raar allemaal vind ik maarja , scooters worden nou eenmaal genaaid :p
 
Mja, ik ben zovaak aangehouden met mijn scooter, wel nooit op de rollenbank gestaan, maar wel een paar keer politie achter me gehad (in een burgerauto) terwijl ik tussen de 85 en 100 op de teller reed. Ze hebben elke keer gezegt: "Jongeman, de volgende keer dat ik je zie ben je hem, kwijt!" Maarja dat heb ik dus 5 keer gehoord ofzo, en dan is het ook niet echt meer geloof waardig. 1 Ding dit alles was wel tussen de 1,5 en 2 jaar geleden!
 
De politie zijn weer eens lekker bezig, 't gaat net zoals met de lasercontrole's. 1 regio begint met testen, de volgende regio denkt van "hé dat is leuk, dat willen wij ook", die gaan ook testen met dat project, dan komt de volgende regio weer. En op het laatst is het geen testen meer maar wordt het zonder dat er al een testrapport op tafel ligt gesproken van "gebruik" ipv testen.... Zo gaat het ook met dit soort projecten, 1 regio krijgt een Algemene Plaatselijke Vordering (of hoe dat ook heet) van de gemeente, zodat ze een soort plaatselijke wet hebben. Dit wordt door de volgende regio afgekeken, en zo gaat het door totdat het op het laatst wordt nagedaan door regio's die niet zo'n vordering hebben van de gemeente, en ze dus officiëel NIET gerechtigd zijn om je scooter in te nemen aangezien ze hun eigen wetten bedenken zonder dat daar een vordering voor is van de gemeente....!

Maarja, politie denkt tegenwoordig boven de wet te staan ipv naast de wet volgens mij, zaterdag hier in Harlingen is er door de politie een "charge" uitgevoerd op het uitgaanspubliek wat allemaal net uit de discotheken kwam, zonder enige serieuze aanleiding werd iedereen 500 meter naar een ander deel van de stad gedreven, niemand kon zijn fiets ophalen of wat dan ook want dat resulteerde al in stokslagen of hondebeten, ze hadden op het laatst de honden gewoon losgelaten op het publiek wat niet eens wist waar het allemaal om ging :| Veel luitjes lopen nu met een stel hondebeten of blauwe plekken van de stokslagen, zonder dat ze ook maar iets gedaan hebben. 1 is zelfs afgevoerd naar het ziekenhuis! Tijd om de politie weer naast de wet te plaatsen in plaats van boven de wet volgens mij.....
 
Last edited:
Back
Top