Scooter gevallen en nu lekt ie

prologic2005

New Member
Gisteren liet ik mijn scooter op z'n zij vallen (stilstaand). Gaat om een retro scooter.

Vervolgens wilde ik m starten maar hij klikte en wilde niet starten. Vervolgens met kickstarter geprobeerd. Deze zat vast ik moest hard aan duwen en kwam ie "los" hoe het hoort.

Scooter startte na kickstart maar maakte vreemd geluid en vervolgens kwam heel wat vloeistof (benzine en olie lijkt het) uit de luchtfilter.

Nu alles schoongemaakt maar na elke start komt er flink wat vloeistof eruit. Ik weet niet wat er defect is, graag hulp
 
Advertisement - register to remove this

komt er flink wat vloeistof eruit
Wat stroomt eruit ? , als het benzine is , zou de vlotter/ vlotternaald verkeerd kunnen zitten . Olie kan eigenlijk alleen uit het carter komen , zal door het op zijn kant vallen zich ook verspreid hebben , en via de carter ontluchting in het filter kunnen komen . Heb je na die val , ook nog je carter
gepeild , op voldoende smeer olie .
 
Op je advies wilde ik de olie peilen. Op het moment dat de dop eraf ging stroomde letterlijk olie en een mengsel eruit, kwam als vloed eruit niet normaal. Gelijk dicht gedaan
 
als ie lang is blijven liggen, is je motorolie in je luchtfilter en daar vandaan (bij je startpogingen) in je luchtinlaat gekomen.
als je carter ook geraakt is of er een slang is losgekomen pomp je er ook benzine uit.
ik zou'm verder na (laten) kijken voor je 'm verder sloopt/in de fik steekt!
 
Wat stroomt eruit ? , als het benzine is , zou de vlotter/ vlotternaald verkeerd kunnen zitten . Olie kan eigenlijk alleen uit het carter komen , zal door het op zijn kant vallen zich ook verspreid hebben , en via de carter ontluchting in het filter kunnen komen . Heb je na die val , ook nog je carter
gepeild , op voldoende smeer olie .
Ik wilde checken of er genoeg olie in de scooter zat. Scooter draait niet.stond al uren stil. Ik draai de dop eraf en vloeit enorm hoeveelheid olie eruit.
 
Ik draai de dop eraf en vloeit enorm hoeveelheid olie eruit.
Dat kan niet alleen olie zijn , er zit 700/800 cc in het carter , dus aftappen , en nieuwe erin , en carb checken op overlopen .
Als je het zelf wilt doen . Dan ook even controleren , of als je de benzine slang van de carb haalt , daar geen benzine uitloopt . Pas als je start of kickt , moet hier benzine uit komen . Blijft er wel benz uit lopen . is je vacuüm gestuurde benz kraan defect . Blijft alleen wel een feit dat je vlotternaald dit hoort af te sluiten , wat door het op zijn kant leggen niet gebeurt is waarschijnlijk.
Daarnaast ook je luchtfilterhuis schoonmaken , en eventueel je element vervangen , en eventueel na een 200/300km je olie weer verversen .
Als ik je goed begrijp heeft hij na die val weer gelopen , dat rare geluid kan van een overvol carter komen .
Je benzine tank zal nu ook een stuk lager staan , als dat je hem neer hebt gezet
 
Back
Top