Scooter geeft vanzelf gas

PiaggioGuy

Well-Known Member
heey ik heb een retroscooter
maar hij geeft vanzelf gas als ik voor de stoplicht sta zeg maar.
en ook als ik rij is het remmen moeilijker geworden..
iemand enig idee wat er mee mis zou kunnen zijn?
gaskabel? caberateur?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst even naar je gaskabel kijken en even losdraaien, en uit de carb halen. Daarna weer op de goede manier monteren, dan kijken of het over is.

Zo niet:

Zet je luchtschroef van je carb 1,5 slag open. Dan rijd je hem warm en draai je de stationair schroef(wss uit draaien) tot dat hij mooi stationair loopt
 
Makkelijker: trek je luchtfilter eraf en kijk of de gasschuif wel goed op en neer gaat, en hoever die onderin komt.

Als die de onderkant bij lange na niet aantikt dan even de stationair schroef uitdraaien (per halve slag kijken naar de verbetering, motor intussen laten draaien, luchtfilter heb je alweer gemonteerd voor je met stationairschroef bezig gaat).
 
Makkelijker: trek je luchtfilter eraf en kijk of de gasschuif wel goed op en neer gaat, en hoever die onderin komt.

Als die de onderkant bij lange na niet aantikt dan even de stationair schroef uitdraaien (per halve slag kijken naar de verbetering, motor intussen laten draaien, luchtfilter heb je alweer gemonteerd voor je met stationairschroef bezig gaat).

Waarschijnlijk weet de TS niet eens wat een gasschuif is.
 
Ipv dat je het nou zelf gelijk erbij uitlegt..

Als je het luchtfilter van de carburateur demonteerd, en je kijkt bij de carb naar binnen door het gat waar de luchtfilter zat, dan zie je een grijze cilinder zitten. Blijf kijken terwijl je even gas geeft (scooter moet gewoon uit zijn) en kijk dan of dat grijze cilindertje vergenoeg naar beneden komt.
 
Back
Top