scooter gaat even aan en wil dan niet meer.

Cavemann

Nejos :)
Ik heb onlangs een nejos gekocht voor een leuk prijsje. hij liep niet maar daar was de prijs ook naar.
de setup is nu:
standaart cil
hebo koppeling
hebo vario
gianelli terugloper


wat ik er al aan gedaan heb:
zuiger vervangen
hebo koppeling erin gezet (groene trekveertjes, gele drukveer)
hebo vario erin gezet (3.6 rollen)
koppakking, uitlaatpakking, voetpakking nieuw
kickronsel gesmeerd etc.
nieuwe bougiedop
carb schoongemaakt

maar het probleem is: de scooter wil niet rijden.
hij start wel, en dan kan ik 2 seconden even gas geven en komt ie op toeren.
daarna gaat ie naar heel lage toeren en kan ik hem door met de gas hendel te kloten net in leven houden. maar hij wil dus echt bagger slecht.

WAT KAN HET ZIJN ?? help wat ik weet het niet meer.

hij trekt in die 2 seconden dat ie rijdt ook pas met een heel hoog toerental wil ie weg. hoe kan ik dat veranderen??


alvast heeel erg bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

en trouwens hij start wel en blijft heel magertjes lopen als ik kloot met de hendel. maar dat doet hij alleen met choke aan.. en zonder niet. maar die bougie ruikt naar fris benzine en is helemaal geen aanslag op te zien :S.. HELP!! .. te raar dit probleem
 
hij doet het :) .. ff met een tijdelijke oplossing die prop voor in me luchtfilter haal ik morgen wel. heb nu dat gat half dicht geducktaped :p en het werkte :)

alleen wat voor drukveer, trekveertjes en rolletjes kan ik het beste nemen? moet wel lekker optrekken.. top mag ook goed zijn natuurlijk.
 
Gele malossi drukveer
Zwarte trekveren van Omega,
En rollen moet je zelf proberen, denk zelf rond de 4.5 tot 5.5 gram..
Sproeier, van 72 tot 82 ff probere, kijke wat het beste loopt

succes er mee :)
 
zou gewoon een 76 sproeier halen en een prop , luchtstelschroef op 1,5 slag en proberen.

een leovinci touring is gewoon een std uitlaat , een vevanging van welteverstaan , bij een Hebo vario zit een hebo drukveer , kijk eerst maar eens wat er in zit ,zit er een zwarte veer in is het goed, en dan iets van 5 gram gewichten waarschijnlijk ,mja , tis toch nog een kwestie van afstellen.
 
Zou t eerst proberen met een witte of std drukveer :)
Hoe lichter hoe beter. Als je strakker gaat krijg je als het verkeerd wil alleen maar onnodige slip en dus prestatie verlies.
 
Minco said:
Zou t eerst proberen met een witte of std drukveer :)
Hoe lichter hoe beter. Als je strakker gaat krijg je als het verkeerd wil alleen maar onnodige slip en dus prestatie verlies.

Dat is waar ja. Maar als jij een zachte drukveer er op zet dan is hij sneller op toeren maar. Hij lijd veel verlies van snelheid aan overtoeren. Met een zwaare drukveer duurt het ietsje langer voordattie op gang is maar dan heb je ook snelheid ;) trouwens als je een strakkere drukveer en een groote sproeier.
tussen de 80 en 90 is het beste.... aangezien dan de verbranding meer word en er meer kracht ontstaat kan je nog sneller rijden. ong 90 op een 50cc volgens mij.... als je de perfecte setup hebt kan je scoot op 50cc hard rijden Heel hard ;)
 
ja maar heb ook geen zin om steeds weer dat gaan te verwisselen.
heb gele malos, witte malos en standaart drukveer liggen.
rolletjes zwaarste is malossi 4.8 wat ik heb liggen.
setup tot nu = hebo vario, hebo koppeling, gianelli terugloper.
maar hij wil ook voor geen ruk stationair lopen.. ook al draai ik me schroef helemaal in :S
 
Cavemann said:
hij doet het :) .. ff met een tijdelijke oplossing die prop voor in me luchtfilter haal ik morgen wel. heb nu dat gat half dicht geducktaped :p en het werkte :)

alleen wat voor drukveer, trekveertjes en rolletjes kan ik het beste nemen? moet wel lekker optrekken.. top mag ook goed zijn natuurlijk.


Mijn zenith had dit ook ik moest met ducktape 3/4e van me luchtinlaat afplakken, wou die pas perfect rijden. ik raad je aan je luchtfilter goed aftedichten, netzolang tot dat hij/zij stationair rijd maar dit is een oplossing die ook heel goed werkt ;) maar check je pakkingen waar je pakkingen komen tezitten moet goed schoon zijn hé.
Gebruik een plamuurmesje voor de zekerheid om het glad temaken.

scooter zijn niet zo heel moeilijk.... zijn net vrouwen.... smeken om geld en om er mooi uit tezien ;)

rembo
 
Back
Top