doppler endurance krukas met skf lagers
tpf black trophy 70cc gietijzer. 2 mm hoger uitlaat poort.
Mallosi vl14 membraam met ophoogplaat
polini 19 mm carb sproeier 85
Polini luchtfilter schuim
5,5 gr rolletjes
Rode malossi drukveer
Mallosi mhr vario
3g koppeling polini met groen trek veertjes
Yasuni r uitlaat
En br8es bougie lange schacht
luchtschroef 4 slag open
stage 6 subframe
polini draaibaar sspruitstuk
gasnaald 1 clipje armer
Hoi iedereen ik ben weer begonnen om me scooter beter aftestellen nu heb ik een rpm meter van koso gehaald om me toeren te zien. Alleen met de 5,5 gr rollen en gele druk reed ik rond de 10300 rpm volgas ,maar als ik stil sta en vertrek met volgas tikt hij op de 50kmp even de 11900 rpm aan dus ik dacht misschien een iets sterkere deuk erin om de toeren beter vasthouden nu heb ik dat gedaan en draait hij rond de 10700 rpm.
Ik heb nu het probleem dat hij niet heel soepel vertrekt beetje stotteren niet heel erg maar wel aanwezig nu had ik dit ook toen in van vario veranderde van de mallosi multivar naar de malossi mhr vario toen ben ik al van 4,7 gr rollen naar 5,5 gaan maar ik vind zelf 6 gr aardig zwaar in rollen worden zou ik beter weer de oude drukveer erin kunnen doen? (mallosi geel) Ondanks dat ik meer toeren. Haal en feller reageert met de rode?
En nog een vraag hoeveel toeren zou deze cilinder moeten maken ondanks ik de uitlaat poort 2 mm heb verhoogd.
Alvast bedankt
Post automatically merged:
Samenvatting:
Sind de malossi mhr vario stotterde hij heel lichtjes na zwaardere rollen was het stotteren weg van 4,7gr naar 5,5 gr. Rpm meter aangeschaft hij maakt 10300 rpm op volgas alleen hij tikte in de acceleratie 11900 aan dus ik zwaarder drukveer malossi rood scooter voelt feller en maakt nu 10700 rpm alleen hij trekt weer niet netjes op nu denk ik dat ik weer zwaardere rollen in moet alleen zit ik dan al rond 6 gr wat ik erg hoog vind . Iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen.
Hoeveel toeren hoor deze cilinder te draaien met 2 mm verhoogde uitlaat poort en gepolijst?
Zou de witte beter zijn? Want toen ik deze setup begon pakte hij zich heel slecht op. Maar ik monteer voor de zekerheid de witte drukveer wel even. Moet ik ook weer terug in de rollen dus weer naar 4,7gr?
Ik zou het zo even gaan testen ik heb eventueel ook nog een polini blauwe drukveer maar weet niet als deze iets sterker is dan de blauwe staat namelijk weinig ol
2mm je uitlaatpoort verhoogd is wat mij meteen heel nerveus maakt.
Heb je ook je spoelers mee aangepast, want anders heb je vermoedelijk heel de pompwerking van je cilinder verpest.
Je cilinder is nu langer in staat brandstof weg te krijgen uit de cilinder, je moet dus ook zorgen dat er meer brandstof makkelijker de cilinder in kan.
Ik zou zeggen dat je geprobeerd hebt je cilinder hoogtoeriger te maken, wat potentieel gelukt is, maar nu is je uitlaat hetgeen die dan niet meer in balans is. Maar dit is theoretisch en zul je moeten testen.
En je squish is heel belangrijk als jij aan het tunen bent gegaan. Normaliter niet zo spannend, maar heb het gevoel dat je er alles uit wil halen, zet die squish heel snel op .8
Hoi dankje voor je reactie,
Ik ben niet aan mijn spoelpoorten gekomen omdat ik daar niet goed bij kon komen met de dremel. Zijn kleine vijltjes daar geschikt voor? Ik zou me dit weekend even goed inlezen over hoe spoel poorten te bewerken. En ook gelijk dunne pakkingen bestellen voor de squish. En wss zou ik ook een andere uitlaat nodig hebben omdat me cilinder nu hoogtoerige is geworden zou een c16 daar geschikt voor zijn?
Mijn MHR vario rijd ook het beste met zware rollen. dat komt omdat de roller banen in de ramplaat onder een grotere hoek staan t.o.v een originele vario, dus een zwaarder gewicht is nodig om de vario te laten schakelen.