This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter doet heel raar!!

Donwajon

Well-Known Member
Beste mensen,
Ik heb een Aprilia sr Morini met carburateur, een DR70 cilinder een Yasuni R kevlar, arreche 17.5, sproeier 85, en een probleem:

Mijn scooter start wel gewoon, (de choke is afgebroken (het pinnetje in de carb) maar zit er wel gewoon op) en als ik sochtends weg rijd ofzo dan trekt die gewoon goed op, zonder stotteren etc. en bij de 60 ongeveer begint die te stotteren en af en toe een knal uit de uitlaat. Dan zakt de snelheid naar 52 op de teller met veel gestotter en gedoe. Ik heb veel dingen geprobeert, sproeiers vervangen, grotere en kleinere maten erin gezet, andere bougie erin gezet maar hij blijft zo raar doen. Ik had zelf misschien een idee waar het aan kan liggen, maar misschien is het grote onzin. Toen ik die Areche kocht, zat er geen gasnaald bij, dus ik heb de gasnaald van mijn Keihin 12mm er toen in gezet, misschien dat het daar aan ligt? ik heb ook geprobeert ipv powerfilter originele luchtfilter erop gezet, maar dit maakt ook geen verschil. Hij heeft ook nog genoeg compressie dus aan mijn zuiger zal het ook niet liggen, want hij is ook bijna nieuw.

Mensen help mij alstublieft want word er echt gek van!
Mvg. SRomano
 
is het een electrische of handmatige choke?

Want kan het misschien zo zijn, dat omdat die choke is afgebroken, dat hij de hele tijd open staat. Dus dat hij sochtens perfect start, dan heb je de choke nodig. Maar dat tijdens het rijden de choke dus niet meer uitgaat, en dus dat je scoot infeite een beetje verzuipt..

tis een idee, ik weet niet of het klopt
 
Hmm, dat zou opzich wel kunnen jaa, want hij zuipt ook niet normaal veel, en dan ook nog die verkeerde gasnaald, dat die te dun of te klein is waardoor er nog meer benzine bij komt. Dankje wel voor reactie ik zal het proberen
als iemand anders nog ideeen heeft laat maar horen!
 
al een nieuwe bougie geprobeerd?

verder vind ik een 85 sproeier wel aardig klein eigenlijk.

als de chokeschuif onderin zit moet het goed rijden verder , alleen starten KAN problemen geven.
 
Nee nog geen nieuwe bougie geprobeert. Maar heel dat pinnetje is eraf
heb zeg maar alleen nog maar het kunsttof bolletje waar alles aan hoort te zitten. Maar zijn Mikuni sproeiers he, zijn volgens mij andere maten ofzo als delorto sproeiers.
mvg
 
en dat die gewoon echt niet boven de 52 komt? ook omdat die verzuipt dan? en ken ook het beste een goeie gasnaald halen ofniet?