Scooter Bok!

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Je hebt je bok.. Die zit waarschijnlijk vast een je carter met een pen, aan de ene kant van die pen zit een borging en aan de andere kant een verdikking.. Die borging moet er dus af en dan kan je vanaf de kant van de borging als het mee zit die pen er uit slaan. Enige probleem is alleen dat je kans hebt dat ie vast gerot of iets zit en dan moet je hem er eventueel vanaf slijpen..
 
Ik ga er dan vanuit dat de borging wel eraf is?

Maar als het dan dus nog niet lukt moet je die pen doorslijpen met slijptol maar dan word het dus wel lastig om er ooit weer een bok op te zetten.. Wat ook kan als je geen slijptol of iets hebt, is de ogen van de bok die om de as zitten gewoon doorzagen met ijzerzaagje..
 
als de pen er niet uit wil zul je moeten slijpen , slijp dan de pen af gelijk met de stander , dan kun je meestal de stander er even afwippen, dan verbuigt de stander wel iets maar die kun je wel weer terug drukken natijd.

om dan later de stander weer te monteren moet je de pen uitboren en op maat maken , daarvoor moet je eerst een nieuwe pen hebben.

maar als ie niet in de weg zit zou ik m er helemaal niet afhalen , is ook makkelijker als je bijv. je wiel eruit wilt halen oid ;)

zo doe ik het meestal wel tenzij de stander echt gaar is natuurlijk
 
mja , waarom dan de bok weghalen? zit toch niet in de weg? ik leg er altijd even een blokje hout onder, dan staat het wiel vrij (als ik dus de band eraf haal). is juist veel makkelijker en waarom nu de boel slopen , veel werk doen als ie er later weer op moet 8P

mja , wil je m er echt onderweg halen word het slijpen
 
Ik probeer het wel ff anders laat ik hem er wel op

melf #50 said:
mja , waarom dan de bok weghalen? zit toch niet in de weg? ik leg er altijd even een blokje hout onder, dan staat het wiel vrij (als ik dus de band eraf haal). is juist veel makkelijker en waarom nu de boel slopen , veel werk doen als ie er later weer op moet 8P

mja , wil je m er echt onderweg halen word het slijpen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top