This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter blijft afslaan

MattonArkTeamLC

Well-Known Member
Ha mensen,

Voor een lange tijd geleden heb ik ook een thread met zelfde probleem erin geformuleerd. Er volgden toen enkele reacties dat t misschien de membraam (plaatjes) die t probleem veroorzaakten-->
Ik heb enkele weken op scooter kunnen rijden met nieuwe krukas, echter van ene op andere moment::-->
( SCooter slaat tamelijk onregelmatig (maar wel altijd)af na paar seconden, het ontsteken op zich doet ie prima , ondanks o.a. ; nergens valse lucht goed mengsel, niet beschadigde cillinder/zuigerveren, ontsteking, vonk, geen verstopte uitlaat uitlaat, alle bedrading richting cdi in goede staat, goede membraamplaatjes). De scooter wil echter niet vooruit komen (hooguit soms een meter)

Ik had dit probleem dus een paar weken (6), niet enorm intensief, nadat ik de krukas vervangen had. Scooter sloeg van een op andere dag af .
Vervolgens heb ik het blok dus al een paar keer weer geheel uit mekaar gehad om te kijken of er in 't carter cq lagers niets aan de hand was.

Op t moment loopt de (volle) krukas in t geheel erg stroef/zwaar. De krukas heb ik na montage gecentreerd en hij draaide toen erg soepel (zoals t hoort). Vervolgens heb ik de keerringen er in gedrukt (met kleine tikjes erop).
Na deze keerringen liep de krukas behoorlijk stuk stroever. Vervolgens heb ik dus de ontsteking/vario etc gemonteerd.
Op zich draait de krukas dus nu wel, maar erg zwaar. 1) Kan het dus misschien zo zijn dat de scooter zoveel wrijving heeft door de nieuwe keerringen dat ie daarom afslaat na enkele seconden?!
NB:

Zou het kunnen zijn dat 2) de lagers c4 in hun geheel om de een of andere reden meegaan draaien in het carter, dus niet vastliggen in de omtrek ?! al heb ik niets van t carter aangepast. Het was namelijk wel zo dat nadat het carter verwarmd was om de krukas+ lagers erin te leggen, deze buitengewoon makkelijk in t carter paste/vielen.

En mijn laatste vraag, misschien wel overbodige vraag luidt:
Bestaat er verschil in (werking van) de originele ducati ontsteking van een BEta ARK AC en een BETA ARK LC - uitvoering ?!


Wie (mede aan de hand van mijn thread van een tijd geleden) is voor mij in ieder geval een held !!!


Dank
Dennis (al erg lang stilstaande verzekerde scooterrijder)